Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Porównanie ray tracingu na PC i Xbox Series X na przykładzie Watch Dogs Legion

​W ubiegłym tygodniu Ubisoft opublikował materiał wideo prezentujący efekty ray tracingu w grze Watch Dogs Legion na konsoli Xbox Series X.

Zapewne wiele osób ciekawiło, jak wypadać będzie ta technologia na next-genowych konsolach w porównaniu do PC i konkretnie czy Xbox Series X będzie w stanie uzyskać ustawienia Ultra Ray Tracing znane z wersji na komputerach osobistych.

Reklama

Popularny youtuber Cycu1, który specjalizuje się w tego typu porównawczych filmikach, opublikował właśnie na swoim kanale zestawienie prezentujące ten sam fragment rozgrywki z włączonym ray tracingiem na PC i nowej konsoli Microsoftu.

Zanim przejdziemy do szczegółów, warto podkreślić, że materiał z konsoli Xbox Series X to skompresowane wideo, więc trudno o porównanie tu takich elementów jak dystans rysowania obiektów czy jakość cieni standardowych ustawień. Na szczęście wideo daje nam całkiem niezły obraz implementacji śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, umożliwiając porównanie z wersją PC.

I tak, zdaje się, że Xbox Series X oferuje odpowiednik pecetowych ustwień Medium Ray Tracing. Odbicia wspierane przez technikę śledzenia promieni wydają się na konsoli nieco bardziej niewyraźne, a do tego części z nich w ogóle brakuje na nowym Xboxie. 

Dla porównania, w 45 sekundzie materiału można dostrzec, że metalowy znak drogowy nie odbija otoczenia na konsoli Xbox Series X, pomimo że w przypadku wersji PC wyraźnie odbija obraz z naprzeciwka. Podobnie zresztą wygląda to z metalową statuą na środku drogi (czas wideo 2:29) - tak właśnie dzieje się na PC, kiedy obniżymy poziom ustawień ray tracingu do Medium.

Można więc śmiało zakładać, że o ile next-geny będą wspierały technikę ray tracingu, to jednak pecety będą miały tu wyraźną przewagę, szczególnie jeśli weźmiemy nowe karty graficzne NVIDII z rodziny Ampere (GeForce RTX 30). Co więcej, Watch Dogs Legion na konsoli Xbox Series X zdaje się wykorzystywać dynamiczną rozdzielczość 4K, a nie natywną.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje