Reklama

Popularne kłamstwa twórców gier wideo

​Naprawdę doceniam pracę, jaką trzeba wykonać, by stworzyć grę wideo. Jednak nie znoszę kłamstw.

Część z nich prawdopodobnie wam umyka albo zostaje tak sprytnie zawoalowana przez piarowców i marketingowców, że nawet nie zwracacie na nie uwagi. A jednak lepiej mieć świadomość, że ktoś was oszukuje, prawda? Można wówczas stać się bardziej świadomym konsumentem, domagać się od deweloperów uczciwszego podejścia, wywierać zasłużoną presję.

Reklama

Nie twierdzę, że wszyscy twórcy gier wideo kłamią. Przeciwnie, myślę, że większość z nich tego nie robi. A niektórzy spośród tych, którzy to robią, nie są tego świadomi. Po prostu na danym etapie produkcji są przekonani, że zrealizują wszystko, co zaplanowali, a później zderzają się z rzeczywistością, w której nawet największy crunch nie wystarczy, by dotrzymać złożonych obietnic.

Jednak nie zmienia to faktu, że kłamstwo to kłamstwo, oszustwo to oszustwo, a niespełniona obietnica to niespełniona obietnica. Nazywajmy rzeczy po imieniu. Wyróżnijmy pięć podstawowych rodzajów kłamstw...

Kłamstwo nr 1: O wielkim, tętniącym życiem świecie

Ambicja ważna rzecz. Jednak warto umieć też mierzyć siły na zamiary. Bez tej umiejętności można wejść na zbyt wysokiego konia, spaść z niego i nieźle się poturbować. Tak jak swego czasu twórcy No Man's Sky, którzy obiecywali, że w ich grze będziemy przemierzać niekończący się, proceduralnie generowany i tętniący życiem świat. Tymczasem to, co zobaczyliśmy w końcowym produkcie, można najkrócej opisać słowem: pustka.

Podobna historia rozegrała się przy okazji Cyberpunka 2077. CD Projekt RED obiecywał, że w Night City (głównej lokacji, w której toczy się akcja gry) spotkamy tysiące mieszkańców o rewolucyjnej sztucznej inteligencji, wykonujących rzeczywiste, codzienne czynności. Jak wiemy, nic z tego nie wyszło.

Ale jest nadzieja. No Man's Sky obecnie jest o niebo lepsze niż zaraz po premierze. Cyberpunk 2077 za rok czy dwa też może być nie do poznania (w pozytywnym znaczeniu tych słów, rzecz jasna).

Przekaż 1% na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje