Ponad 70% graczy pokonało pierwszego bossa Elden Ring
Od premiery Elden Ring nie minęły jeszcze nawet trzy tygodnie. O grze cały czas jest bardzo głośno, a na Twitchu widać kolejne podboje speedrunnerów. Okazuje się jednak, że zaskakująco dobrze radzi sobie również przeciętny odbiorca gry.
Gry FromSoftware zawsze słynęły z wysokiego poziomu trudności. Na wymagających, niewybaczających błędów bossach studio zbudowało całą swoją reputację, której pieczołowicie pilnuje do dziś. Elden Ring jest doskonałym tego przykładem. Powstała gra z otwartym światem, zasypana różnego rodzaju pojedynkami. Niemalże każdy z nich stoi na bardzo wysokim poziomie i nie pozwala się zlekceważyć.
Biorąc pod uwagę wysoki poziom trudności gier FromSoftware, bardzo imponuje wczesna analiza osiągnięć. Według najnowszych informacji Margita, pierwszego, większego bossa Elden Ring, pokonało ponad 70% graczy. Niewiele mniej, bo aż 61% użytkowników Steama, poszło o krok dalej do zamku Stormveil i pokonało Godricka.
Jest to jeszcze bardziej zaskakujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę popularność gry. Rekord graczy online w Elden Ring wynosi 950 tysięcy graczy. Setki tysięcy zalogowane są w zasadzie w każdym momencie, niezależnie od godziny, w której zerkniemy na SteamDB. Ponad 70% tej społeczności nie dało się pierwszemu bossowi i położyło go na łopatki.
Równie ciekawie prezentuje się ta analiza, jeżeli porównamy skuteczność społeczności Elden Ring do poprzedniej gry FromSoftware, Sekiro. Światło dzienne ujrzała ona w marcu 2019. Od tego czasu niecałe 60% graczy pokonało pierwszego bossa, który według wielu weteranów jest łatwiejszy niż Margit.
Warto jednak zauważyć, że większość użytkowników Steama mogła przebrnąć przez Margita i Godricka, ale ma jeszcze przed sobą długą drogę. Tylko 17% graczy ukończył na razie Elden Ring.