Ponad 40 inwestorów odrzuciło Ancestors: The Humankind Odyssey
Patrice Désilets i jego wyjątkowo nietypowe Ancestors: The Humankind Odyssey ostatecznie ukazało się na rynku, lecz droga produkcji studia Panache Digital Games nie była usłana różami. Producent wspomina w jednym z niedawnych wywiadów, jak duże problemy miał z pozyskaniem finansowania.
Ancestors jest tytułem, który dość trudno opisać w skrócie, ponieważ w tej unikatowej produkcji gracze przechodzą przez pierwsze etapy ewolucji człowieka miliony lat temu, mierząc się z trudnym i brutalnym światem oraz zapewniając przyszłość swoim potomkom - na przestrzeni epok.
Gracze rozpoczynają zabawę dziesięć milionów lat temu, jako wczesny hominid - nasz pierwszy znany przodek. Skacząc między drzewami w dżungli pełnej drapieżników, takich jak gigantyczne pytony, tygrysy, zabójcze aligatory i inne bestie, gracze rozwijają postać i zwracają uwagę na otoczenie.
Poprzez jego ostrożne analizowanie i odkrywanie, zapewnią swojemu klanowi przetrwanie i rozszerzą umiejętności człekokształtnego. Użytkownik ma wybór, w jaki sposób rozwijać sieć neuronową, dzięki licznym elementom znanym z gier RPG - poprawiającym różne zdolności.
Wybory pozwolą klanowi rozwinąć funkcje ruchowe, wyostrzyć zmysły, wyćwiczyć inteligencję czy odblokować lepszą komunikację pomiędzy członkami plemienia. Ostatecznie gracz może rozwinąć swój klan w bardziej zaawansowany gatunek, poprzez decyzje i akcje podczas gry.