Reklama

Polskie studio nie chce tworzyć "symulatorów o niskich budżetach"

​Draw Distance to jeden z polskich producentów, który - dotychczas - opierał się produkowaniu przeróżnych symulatorów, które w naszym kraju masowo finansuje firma PlayWay, wraz z armią podległych podmiotów. Teraz małe studio szuka dodatkowych pieniędzy, by zwiększyć budżety.

Spółka pracuje obecnie nad dwiema nowymi grami, których budżety mają być wyższe niż nakłady na poprzednie produkcje, więc studio chce pozyskać do 3 milionów złotych w ramach emisji nowych akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie spółka jest notowana.

Ostateczna decyzja zostanie podjęta jutro - 27 lutego - na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Głównym udziałowcem w Draw Distance jest inne polskie studio deweloperskie - Bloober Team - kontrolujące pakiet większościowy w wysokości 50,6 procent. Być może teraz dokupi więcej.

Reklama

Prezes Michał Mielcarek poinformował, że Draw Distance pracuje obecnie nad dwoma tytułami: pierwszy to "większy projekt" związany z pracami nad systemem narracyjnym, a druga gra to "Far Peak", o pracach nad którą spółka poinformowała po raz pierwszy w styczniu 2018 roku.

Wspomniany system narracyjny to specjalna technologia, która ma przydać się przy produkcji wielu innych gier. Projekt rozwijany jest w ramach dofinansowania z programu funduszy europejskich GameINN. Wspomniane 3 mln złotych miałyby posłużyć m. in. jako wkład własny w tej inicjatywie.

Dwie ostatnie produkcje Draw Distance, znanego poprzednio pod nazwą iFull4All, to zręcznościowa strzelanka Ritual: Crown of Horns z widokiem z góry oraz tekstowa przygodówka Vampire: The Masquerade - Coteries of New York na licencji udzielonej przed firmę Paradox Interactive.

Ten drugi tytuł zdążył już się zwrócić. Pierwszy nadal na to czeka, lecz w przyszły piątek gra ukaże się na konsolach PlayStation 4. Na debiuty konsolowe - również na Xbox i Nintendo Switch - nadal czeka także Vampire: The Masquerade. Obecne plany mówią o pierwszym kwartale obecnego roku.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje