Polskie Dusk z 70 tys. sprzedanych egzemplarzy

​Firma wydawnicza New Blood Interactive pointowała, że polska strzelanka Dusk autorstwa Dawida Szymańskiego sprzedała się już w nakładzie ocierającym się o 70 tysięcy egzemplarzy. Pełna wersja debiutowała 10 grudnia, lecz wliczono także zamówienia przedpremierowe oraz okres Early Access.

Retro-strzelanka, przypominająca nieco Quake czy Blood, to jedna z najwyżej ocenianych produkcji ubiegłego roku na PC. Co ważne, Dusk cieszy się powodzeniem także na Steamie, gdzie zbiera bardzo pozytywne opinie od użytkowników. W planach są teraz konwersje na konsole.

Rozbijając 69,4 tys. sprzedanych egzemplarzy na czynniki pierwsze: 8 tys. kopii to złożone zamówienia przedpremierowe z całego świata. Do tego 22 tys. sprzedane w okresie, który gra spędziła w programie Early Access na Steamie, gdzie ukazała się w styczniu 2018 roku.

Reszta to pełne wersje po premierze 10 grudnia. "Co najważniejsze, poza 15-procentową przeceną w okresie debiutu, Dusk dostępne było tylko na Steamie i nigdy nie doczekało się jeszcze przeceny" - komentuje przedstawiciel firmy wydawniczej New Blood Interactive z San Diego.

Reklama

"Premiera zaraz przed Zimową Wyprzedażą na Steamie i przedłużenie 15-procentowej promocji na czas jej trwania to ogromna część naszego sukcesu. Sprzedawaliśmy średnio 1100 kopii dziennie podczas wyprzedaży, a po jej zakończeniu około 200-500 egzemplarzy dziennie" - dodaje.

Plany na przyszłość dla gry obejmują konwersje Mac i Linux oraz wydanie bez zabezpieczeń DRM, a także rozszerzenie produkcji o bardziej rozbudowane opcje wieloosobowe w ramach DUSKWorld, takie jak tryby drużynowego deathmatchu, czy też Capture the Flag z przejmowaniem flag.

Do tego kolejne lokalizacje i tłumaczenia, wsparcie dla modyfikacji i Warsztatu na Steamie, kooperacja, porty konsolowe, pudełkowe wydanie kolekcjonerskie z gadżetami, muzyka na płycie CD oraz płytach winylowych, a także - oczywiście - zapachowe mydło.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama