Polskie Blair Witch na ujęciach z rozgrywki
Jedną z większych niespodzianek tegorocznego E3 był powrót serii horrorów Blair Witch, bazujących na filmie "Blair Witch Project" z 1999 roku. W naszym kraju większą niespodzianką był jednak fakt, że za prace odpowiadają Polacy - studio Bloober Team, które dopiero co wydało Layers of Fear 2.
Pierwsza adaptacja kinowego projektu, pod tytułem Blair Witch Volume I: Rustin Parr, ukazała się już w 2000 roku, za sprawą nieistniejącego już studia Terminal Reality z Teksasu. Wydano jeszcze dwa rozdziały tej opowieści, lecz przez ostatnie kilkanaście lat to uniwersum zostawało bez gier.
Do teraz. Polskie Bloober Team specjalizuje się właśnie w produkcjach tego typu, więc wybór wydawał się być dość prosty. Prace są obecnie na bardzo zaawansowanym etapie, ponieważ premierę ustalono już na 30 sierpnia obecnego roku, na PC i Xbox One, z pominięciem PS4.
Pomimo tak rychłej premiery dotychczas nie widzieliśmy jednak zbyt dużo rozgrywki. Serwis internetowy magazynu Game Informer postanowił zmienić tę sytuację, oferują kilkanaście minut akcji i eksploracji mrocznego lasu, z naciskiem na towarzyszącego nam pieska o imieniu Bullet.
Otrzymujemy oczywiście przygodowy horror, toczący się w perspektywie trzeciej osoby. Akcję umieszczono w 1996 roku, w lasach, w których grasuje podobno mało sympatyczna wiedźma Blair. Twórcy czerpią inspiracje z klasycznych filmów i zapowiadają gęstą atmosferę oraz sporo strachu.
Wcielamy się w byłego policjanta. Ellis przybywa na miejsce ze swoim psem - Bulletem - by odnaleźć zaginionego chłopca. Miejscowi stanowczo odradzają jednak wizytę w lesie Black Hills, właśnie ze względu na przedziwne wydarzenia, związane rzekomo z wiedźmą. Co to jednak dla naszej postaci!