Polskie 11 bit studios notuje świetne wyniki i chce się rozwijać
Polskie 11 bit studios z Warszawy podzieliło się wynikami finansowymi za czwarty kwartał ubiegłego roku, w którym osiągnięto rezultaty znacznie powyżej oczekiwań analityków. Przedstawiciele firmy zapewniają jednocześnie, że nie boją się koronawirusa i zamierzają znacznie zwiększyć zatrudnienie.
Zaczynając od pieniędzy, przychody w trzech ostatnich miesiącach 2019 roku wyniosły 21,8 miliona złotych, podczas gdy zyski to 10,6 mln zł. Analitycy - jak to analitycy - szeroko rozminęli się w swoich prognozach, ponieważ zakładali, że zyski będą niższe średnio aż o 71 procent. Drobna pomyłka.
Ostatni kwartał pozwala także podsumować cały 2019 rok, który spółka opisuje jako "bardzo dobry". Wypracowano bowiem 71,2 mln złotych przychodów ze sprzedaży, a także 21,7 mln zł czystego zysku netto. Wynik byłby jeszcze lepszy, lecz firma tworzy rezerwy na specjalny program motywacyjny.
"Bardzo solidne wyniki finansowe to efekt skutecznej monetyzacji całego, systematycznie rosnącego portfela gier, zarówno własnych jak i z wydawnictwa 11 bit publishing" - napisano w komunikacie. Mowa głównie o Frostpunk i Moonlighter, lecz nadal dobrze sprzedaje się This War of Mine.
"Żeby sprostać wyzwaniom, 11 bit studios zamierza w bieżącym roku, podobnie jak i w zeszłym, mocno zwiększać zatrudnienie. Do końca 2020 roku liczba pracowników powinna wzrosnąć do 190-200. To jeszcze nie koniec" - zapowiada firma z Warszawy, która niedawno kupiła nowe biura.
"W naszym nowym, własnym biurze przy ul. Brzeskiej 2, do którego przenieśliśmy się miesiąc temu, znajdą się miejsca pracy i ambitne zadania dla przeszło 300 osób. To najlepszy dowód, że 11 bit studios chce dalej dynamicznie rozwijać się i zwiększać swoją wartość dla akcjonariuszy" - dodano.
"Planów tych nie powinny zaburzyć żadne chwilowe perturbacje, jak epidemia COVID-19, która nie ma wpływu na naszą bieżącą działalność, płynność finansową czy przychody ze sprzedaży. Śmiało patrzymy w przyszłość" - zapewnia studio, informując o trzech tytułach w produkcji.