Polska gra Ghostrunner podbija światową społeczność gamingową
Ghostrunner dopiero co zadebiutowała na rynku, a już wstępne szacunki, odbiór graczy oraz mediów potwierdzają, że jest to jedna z ciekawszych polskich gier 2020 roku.
"Dzień rozpoczęcia działalności, wejścia na GPW i premiera Ghostrunnera - to trzy najważniejsze daty dla All in! Games. Długo czekaliśmy na ten moment, gdy pełna wersja gry trafi do graczy i na pewno się nie zawiedliśmy. Reakcje rynku przekroczyły nasze oczekiwania i wierzymy, że ten debiut otwiera nowy rozdział w historii istnienia naszej spółki. Według wstępnych szacunków już pierwszego dnia od rozpoczęcia sprzedaży zwrócił się z dużą nawiązką koszt produkcji wynoszący 2,5 mln euro, więc możemy uznać premierę za niezwykle udaną. Media bardzo ciepło przyjęły ten tytuł, o czym świadczą bardzo pozytywne recenzje, a gracze ruszyli do zakupów i już zaczęli przygodę w cyberpunkowym świecie. Jako właściciele marki Ghostrunner, jesteśmy dumni, że wspólnie z twórcami z One More Level, 3D Realms i Slipgate Ironworks, a także naszym partnerem wydawniczym, 505 Games, udało się stworzyć produkt, który ma szansę zyskać światową renomę. Wierzymy, że będzie to największy polski sukces od premiery Wiedźmina" - mówi Piotr Żygadło, CEO notowanego na GPW wydawnictwa All in! Games.
Ghostrunner to gra akcji, w której gracz wciela się w cyber-wojownika i przemierza ostatni bastion ludzkości, jakim jest wielka wieża-miasto. Zadaniem głównego bohatera jest stawienie czoła wrogom, odkrywanie sekretów super-struktury i pokonanie Klucznika. Pomóc ma w tym zaawansowana technologicznie katana, wystarczająco ostra, by zabijać wrogów jednym ciosem. Gra jest opatrzona dynamiczną ścieżką dźwiękową synthwave autorstwa Daniela Deluxe i wspiera technologię NVIDIA RTX Ray Tracing. Oferuje ona wciągające i zachwycające efekty wizualne, z jakich zwykle korzystają gry kategorii AAA.
Pozytywne recenzje mediów i graczy
26 października zakończyło się embargo na publikację recenzji przez media branżowe i Ghostrunner przystąpił do premiery z bardzo dobrymi opiniami. Według portalu Metacritic, który grupuje oceny międzynarodowych portali, średnia nota uwzględniająca blisko 30 recenzji, wyniosła w dniu wydania bardzo wysokie 83/100. Bardzo pozytywnie o grze pisały m.in. takie portale jak IGN, Polygon, Gamerevolution, Game-Debate, OpenCritic, Destructoid, Hooked Gamers, GameSpew, ShackNews. O wysokich notowaniach tego tytułu świadczy też 85% pozytywnych opinii przy ponad 1000 recenzji (w zaledwie kilka godzin) na Steam oraz awans na 1. miejsce w rankingu Globalnych Bestsellerów.
"Na razie jest za wcześnie, by mówić o konkretnych danych liczbowych. Podamy je na przełomie listopada i grudnia, w odpowiednim komunikacie giełdowym, gdy spłyną dane dotyczące sprzedaży na konsole oraz otrzymamy kompletne informacje od wydawnictwa 505 Games, które prowadzi sprzedaż. Wstępne szacunki są jednak bardzo optymistyczne i widzimy, że nasze wysokie oczekiwania wobec gry nie były przesadzone. Na premierę czekała też giełda, gdyż w dniu wydania cena akcji osiągnęła 26zł, o 6 zł więcej niż dzień wcześniej" - podsumowuje Piotr Żygadło.
Przypomnijmy, że tytuł jest dostępny na PlayStation 4, Xbox One i PC w cenie regularnej 29.99 dolarów / 29.99 euro / 24.99 funtów (124zł). Na Nintendo Switch pojawi się w listopadzie, a dokładna data zostanie ogłoszona w najbliższych dniach. Drobny poślizg wynika z faktu, iż wszyscy zaangażowani w tę produkcję chcą, by gracze otrzymali w pełni dopracowany produkt i mieli jak najlepsze doświadczenia z grą.
Osobom, które zakupią grę na PlayStation 4 i Xbox One, przysługiwać będzie bezpłatny upgrade, gdy wyjdzie wersja gry na konsole nowej generacji - PlayStation 5 i Xbox Series X. Next-genowa premiera będzie miała miejsce w 2021, a dokładna data zostanie podana w późniejszym terminie.