Policja i grożenie bronią - Rockstar wspomina prace nad Agent

​Gra Rockstar od studia Rockstar dzisiaj jest już tylko legendą - lub, jak chcą niektórzy, żartem. Produkcja po ponad dekadzie w tak zwanym "deweloperskim piekle" została ostatecznie anulowana dopiero w 2018 roku i do dzisiaj nie wiemy, o czym dokładnie miała opowiadać. Zostały wspomnienia.

Szereg z nich zaoferował redaktor magazynu Game Informer, Blake Hester. Ten ujawnił, że znaczna cześć projektu miała rozgrywać się otwartym świecie, na ulicach Kairu. Twórcom brakowało jednak zdjęć z egipskiej stolicy, więc na początku lat 2000 deweloperzy sami wybrali się na miejsce akcji.

Szybko okazało się jednak, że wyprawa nie należała do najprzyjemniejszych. Przed wyruszeniem w drogę twórcy najwidoczniej zapomnieli bowiem sprawdzić, że Egipt ma  wyjątkowo ostre prawo, jeśli mowa o fotografowaniu państwowych budynków oraz funkcjonariuszy. To oznaczało problemy.

Reklama

Hester pisze w artykule, że jeden z grafików - Joe Sanabria - zdawał sobie sprawę z tych ograniczeń, lecz jego zespół w San Diego miał tak ogromne problemy ze stworzeniem wiarygodnego poziomu w Kairze, że ekipa postanowiła wybrać się do Egiptu pomimo tego. Było to dość ryzykowane podejście.

Już na miejscu okazało się, że policja jest na niemal każdym większym skrzyżowaniu, co skutecznie utrudniało wykonywanie zdjęć. To sprawiło, że deweloperów kilkukrotnie zatrzymywano i pytano, po co im tak dokładna dokumentacja stolicy. Niekiedy spotkania z policją miały dramatyczny przebieg.

Deweloper Darrell Gallagher podczas próby wylotu do domu został podobno zabrany przez funkcjonariuszy prosto z terminala na lotnisku i zabrany na długie przesłuchanie. W innego twórcę wycelowano karabiny. Jak widać, zbieranie materiałów do gry może być niebezpieczne.

Produkcja powstająca w Rockstarze została zapowiedziana jeszcze w 2009 roku na wyłączność dla PlayStation 3, ale jej data premiery była przesuwana, a konkretnych szczegółów o projekcie brakowało. Ostatnio nieco szerzej mówiło się o niej w... 2013 roku, przed generacją PlayStation 4.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: agent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy