Pół godziny rozgrywki z Dark Souls: Remastered

Do sieci trafił materiał przedstawiający w akcji odświeżoną wersję pierwszej odsłony rozwijanej przez studio From Software serii Dark Souls.

Nagranie przygotowane przez serwis VG247 pochodzi z edycji zmierzającej na konsolę PS4 Pro. Dziennikarze mieli okazję zapoznać się z tytułem podczas zorganizowanego niedawno przez wydawcę gry - Bandai Namco - pokazu.

Z ujęć zaprezentowanych w filmie wynika, że graficzna nie doczeka się zbyt wielu ulepszeń w warstwie wizualnej. Oczywiście część elementów wygląda lepiej niż w oryginale - przykładowo niektóre modele obiektów są nieco bardziej wyraźne.

Jednocześnie ujawniono, że w odświeżonej wersji gry tryb sieciowy będzie oparty o serwery dedykowane. Poza tym szykowany jest system zapraszania znajomych poprzez wysyłanie do użytkowników specjalnego hasła. Podobne rozwiązanie znalazło się w Dark Souls III.

Reklama

Autorzy remastera zwiększą także maksymalną liczbę członków drużyny w zmaganiach wieloosobowych z czterech do sześciu, ale dopiero po odszukaniu przedmiotu Dried Finger. W planach jest też możliwość zbierania kilku dusz w tym samym czasie i modyfikacji sterowania.

Nowa edycja produkcji zmierza na PC, Xbox One, PlayStation 4 i Switch. Twórcy zamierzają zwiększyć rozdzielczość obrazu oraz znacząco poprawić płynność działania. Warto jednak zaznaczyć, że na ostateczne możliwości techniczne wpłynie dana platforma sprzętowa.

W najlepszej sytuacji znajdą się oczywiście posiadacze komputerów osobistych, którzy otrzymają opcję zabawy w natywnym 4K oraz 60 klatkach na sekundę. Poza tym wszystkie tekstury wyświetlą się w nieskonwertowanym 2K.

Właściciele standardowych Xbox One i PlayStation 4 staną przed koniecznością zadowolenia się jedynie rozdzielczością 1080p, choć płynność pozostanie na poziomie 60 FPS. Na mocniejszych modelach konsoli Microsoftu i Sony gra uruchomi się w przeskalowanym 4K i 60 klatkach.

Natomiast na Switch pojawią się dwa tryby. W przenośnym (a więc tak zwanym "tabletowym") produkcja zadziała w 720p, a stacjonarnym w 1080p. W obu obraz wyświetli się jedynie w 30 klatkach na sekundę.

Warto jednocześnie zaznaczyć, że nad wydaniem przygotowywanym z myślą o PC, Xbox One i PlayStation 4 pracuje polskie studio QLOC. Z kolei odsłoną, która trafi na platformę Nintendo, zajmuje się osobny zespół.

Gra pierwotnie ukazała się w 2011 roku. Tytuł, za którego powstanie odpowiadają developerzy ze studia From Software, wyróżnia się mrocznym klimatem oraz bardzo wysokim poziomem trudności. W skład odświeżonej edycji wejdzie nie tylko podstawowy tytuł, ale i dodatek Artorias of the Abyss.

Dark Souls: Remastered ukaże się 25 maja na wszystkich wymienionych wyżej platformach. Wspomniany gameplay można obejrzeć poniżej:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dark Souls: Remastered
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy