Pokemon TCG staje się toksyczne? Nowy event generuje problemy
Jedna z najbardziej uroczych karcianek na rynku jest w coraz większych tarapatach. Rozpoczęte niedawno w Pokemon TCG Pocket wydarzenie prowokuje coraz więcej graczy do bardzo toksycznych zachowań.
W Pokemon TCG Pocket trwa właśnie drugi już event PvP. Podobnie jak w poprzednim wydarzeniu, naszym celem jest po prostu walka i zwycięstwa w dedykowanym trybie gry, w starciach przeciwko innym graczom. Wygrywamy mecze, zdobywamy doświadczenie i ekskluzywne odznaki, a przy okazji wykonujemy specjalne zadania. Wszystko to gwarantuje nam nowe karty i liczne, kosmetyczne atrakcje.
Nowe wydarzenie cechuje jednak jedna, duża zmiana. Wyjątkową, złotą odznakę do profilu można tym razem zdobyć w zamian za pięć zwycięstw z rzędu. W Pokemon TCG jest to zadanie wyjątkowo trudne, ponieważ przebieg partii mocno zależny jest od początkowego rozdania. Nie możemy wymienić żadnych kart na start i jeżeli będziemy mieli pecha, możemy stać się bezsilny w starciu z rywalem, któremu bardziej sprzyja szczęście.
Słyszeliśmy wcześniej, że odrobinę empatii można było niedawno dostrzec w społeczności Pokemon TCG Pocket. Jeden z użytkowników Reddita chwalił się, że celowo poddaje mecze, żeby ułatwić dojście do pięciu zwycięstw z rzędu innym graczom. Wiele osób, którym poszczęściło się na początku wydarzenia, postanowili oddać nieco tego szczęścia w świat i sprawić, że więcej graczy zdobędzie złotą odznakę.
Jak widać po powyższym poście, są też niestety gracze z zupełnie odwrotnym podejściem, który zamiast przyspieszyć ten proces dla niektórych osób, postanawiają dodatkowo go wydłużyć. Kiedy zdają sobie sprawę, że nie mają szans na zwycięstwo, odkładają telefon lub go wygaszają. Mecz nie jest wtedy automatycznie poddawany, a przeciwnik obserwuje przez dłuższy czas widoczny na powyższym poście komunikat.
Pokemon TCG Pocket staje się więc niestety dosyć toksyczne i co gorsza, spowodowane jest to wyłącznie trwającym wydarzeniem. Trudno dziwić się oczywiście frustracji niektórych graczy. Z każdą kolejną serią zwycięstw przerwaną na trzeciej czy czwartej wygranej frustracja tylko rośnie. Biorąc pod uwagę casualowy bardziej charakter tego tytułu i brak złożonych systemów rankingowych, twórcy powinni przemyśleć dodawanie tego typu zadań w kolejnych wydarzeniach.