Pokemon Go: Niesamowite wyniki gry Nintendo
Gra Nintendo z zarobkami na poziomie prawie połowy dostępnych aplikacji razem wziętych przejmuje rynek mobile.
Jedna gra, 47% zysków z tytułów na platformy mobilne. Jak donosi firma Slice Inteligence na podstawie zdobytych właśnie danych, w niedzielę 10 lipca zyski z mikrotransakcji w Pokémon Go stanowiły 47% zysków z gier na iTunes i Google Play jako takich. A jeśli komuś wykresy bardziej przemawiają do wyobraźni - żółta linia to Pikachu, niebieskozielona to wszyscy jego konkurenci.
Co jeszcze wiemy? 52% graczy korzystających z mikrotransakcji to osoby w wieku od 18 do 34 lat, niemal trzy czwarte to mężczyźni. Najczęściej kupowany zestaw Pokéżetonów to oczywiście 100 monet, najbardziej zyskowny - 1200 (30% ogólnych zysków).
Ponadto niemal 40% osób, które zainteresowały się mikrotransakcjami w Go, w ostatnich sześciu miesiącach nie wykonały żadnego innego zakupu na platformach mobilnych.
To pewne, że sukces Pokémon Go już zainspirował podobne eksperymenty z AR u innych dużych firm growych - wątpliwe jednak, by którejkolwiek z nich udało się odwzorować fenomen, który być może jest już większy, niż reszta gier w ogóle.