PlayStation 5 robi furorę w Wielkiej Brytanii

​Są kraje, w których nowa konsola Sony radzi sobie wyjątkowo dobrze. Należy do nich Wielka Brytania.

Gracze z całego świata zgłaszają problemy z dostępnością PlayStation 5. Sytuacja ta utrzymuje się już od premiery, czyli od listopada ubiegłego roku. Jednak nie przeszkodziło to Sony w pobiciu rekordu sprzedaży w Wielkiej Brytanii.

Jak donosi firma GfK, po PlayStation 5 sięgnął już milion Brytyjczyków. Doszło do tego w trzydziestym dziewiątym tygodniu od premiery, co oznacza, że nowa konsola Sony pobiła rekord ustanowiony wcześniej przez PlayStation 4. Poprzednia generacja na osiągnięcie tego wyniku potrzebowała o cztery tygodnie więcej.

Reklama

Na początku września dowiedzieliśmy się, że milion egzemplarzy PlayStation 5 sprzedał się w Japonii. Doszło do tego nieco później niż w Wielkiej Brytanii, bo w czterdziestym trzecim tygodniu od premiery. To również lepszy wynik niż w przypadku PlayStation 4, które do miliona sprzedanych sztuk dobiło dopiero po niespełna roku. Jako ciekawostkę można dodać, że spośród wszystkich gier dostępnych na PS5 Japończycy najchętniej sięgają po Resident Evil Village.

Wielka Brytania i Japonia to wiodące rynki dla Sony, jeśli idzie o PlayStation 5. W krajach tych sprzedano blisko dwadzieścia procent wszystkich konsol, które znalazły już swoich nabywców. 18 lipca dowiedzieliśmy się, że PS5 osiągnęło kamień milowy w postaci 10 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Sprzedaż PlayStation 5 byłaby większa, gdyby nie trwające cały czas problemy z dostępnością. Aby kupić nową konsolę Sony, trzeba albo zapłacić znacznie więcej tzw. scalperom, albo mieć nieco szczęścia w polowaniu. Ten stan rzeczy może się utrzymać jeszcze przez wiele miesięcy.

Zdecydowana większość sprzedanych egzemplarzy PlayStation 5 to standardowa wersja, wyposażona w napęd Blu-ray. O wiele mniej osób sięga po pozbawioną napędu edycję Digital. Spośród miliona konsol, po które sięgnęli Japończycy, standardowa wersja to aż 847 tysięcy sztuk.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy