PlayStation 5 bez pełnej wstecznej kompatybilności. Konsola na start uruchomi 100 gier z PS4

​Sony zdradziło wszystkie techniczne detale o nadchodzącej konsoli. Zdradzono także informacje o wstecznej kompatybilności, która wbrew oczekiwaniom nie będzie pełna oferując możliwość odpalenia jedynie wybranych tytułów z PS4.

Wczoraj poznaliśmy oficjalną specyfikację PlayStation 5. Jedną z opcji oferowanych przez konsolę nowej generacji jest wsteczna kompatybilność, o której dowiedzieliśmy się dużo więcej. Niestety wbrew oczekiwaniom, Sony nie zaoferuje pełnej wstecznej kompatybilności ze wszystkimi grami dostępnymi na PS4, ale tylko tymi wybranymi.

Jaka jest tego przyczyna? Otóż według przedstawiciela japońskiego giganta prowadzącego konferencję chodzi o konieczność sprawdzenia wszelkich przenoszonych projektów z powodu podwyższonej częstotliwości zastosowanego układu, w związku z którą niektóre tytuły mogą nie funkcjonować poprawnie. Natomiast co z grami z PS2 i PS3? Tego nie wiemy.

Reklama

Wielka szkoda, że posiadacze piątki będą mogli zapomnieć o tak ciekawym rozwiązaniu, ale przy okazji pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłości zagramy w jakiejś klasyki również ze starszych urządzeń. Na pocieszenie potwierdzono, że w momencie startu PS5 obsłuży 100 najlepszych gier z PlayStation 4. Chociaż jest to dalekie od pełnej wstecznej kompatybilności to przypomnijmy, że PS4 w momencie premiery nie oferowało nawet tego w przeciwieństwie do Xbox One, który umożliwia uruchomienie tytułów z poprzednich Xboksów, czego niektórzy fani sprzętu Sony wielokrotnie zazdrościli konkurentowi.

Mark Cerny przyznał, że firma pracuje nad rozszerzeniem katalogu za pomocą trybów legacy. Zamiast umieszczać hardware poprzednika w nowym systemie (jak to robiło PS3), zaprojektowano dedykowany customowy chipset AMD gwarantujący wsparcie dla poprzednika. Przyczyną są oczywiście koszta, gdyż jak przyznał sam Cerny upchanie układu PlayStation 4 jest niezwykle drogie.

Jeśli chodzi o parametry techniczne, to PS5 dostanie ośmiordzeniowy, 16 wątkowy procesor AMD Zen 2 o taktowaniu 3,5 GHz (zmienna częstotliwość), układ graficzny ze zmienną częstotliwością o niestandardowej architekturze AMD RDNA 2 z 36 jednostkami obliczeniowymi działającym na częstotliwościach do 2,23 GHz z 10.28 teraflopami w szczytowej wydajności obliczeniowej.

Ponadto urządzenie posiada 16 GB pamięci RAM GDDR6/256-bit z przepustowością 448 GB/s oraz dysk SSD o pojemności 825 GB, który zgodnie z wcześniejszymi szczegółami gwarantuje szybsze niż w przypadku PlayStation 4 wczytywanie gier. Notabene tę możliwość zaprezentowano już jakiś czas temu na przykładzie Spider-Mana, który ładował się w około sekundę.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy