PlayStation 4: Produkcja gier na konsolę Sony będzie łatwiejsza

Codemasters, studio odpowiedzialne za produkcję wyścigowej serii GRID rzuciło nieco światła na doświadczenia związane z tworzeniem gier na nową konsolę Sony - PlayStation 4.

W rozmowie z dziennikarzem magazynu Edge jeden z pracowników Codemasters, Clive Moody, opowiedział o różnicach między dostosowywaniem kodu gier na dotychczasową konsolę stacjonarną PlayStation 3 a nadchodząca czwartą już odsłonę systemu.

"Największy problem z PlayStation 3? Architektura sprzętu Sony była trudna w programowaniu - korzystając z niej trudno było osiągnąć zadowalające wyniki" - powiedział Clive Moody, senior executive producer w Codemasters.

Wszystko ma się zmienić wraz z nadejściem kolejnej platformy - PS4. Według potwierdzonych doniesień z japońskiego obozu, układ najnowszego dzieła Sony architekturą zbliżony będzie do tego, który występuję w typowych pecetach. Zmiana ta ma przynieść wiele korzyści. Najważniejsze z nich dotyczy jednak sporych uproszczeń w kodowaniu, a co za tym idzie skrócenia czasu produkcji nowych tytułów.

Reklama

"Cieszymy się, że w związku z nadejściem kolejnej generacji sprzętów do grania zmieniło się podejście do budowania ich architektury. Nie jest żadną tajemnicą, że poprzedni model - konsola PlayStation 3 - był bardzo, bardzo trudny w programowaniu. Naprawdę spory kawałek czasu zajęło nam i wielu innym deweloperom zrozumienie kodu, które pozwalało wykorzystać możliwości systemu PS3 na maksimum" - powiedział Clive Moody.

"Myślę, że w przypadku PlayStation 4 łatwiej będzie osiągnąć zadowalające rezultaty. W końcu najważniejszą rzeczą dla twórcy gier jest możliwie przystępny sposób produkcji i uczenia się nowych rzeczy tak, by w kolejnych odsłonach móc pokazać jeszcze więcej. Postanowienie Sony to dla nas ogromny plus" - dodał Moody.

Czy nowa konsola Japończyków w rzeczywistości będzie tak bezproblemowa? To okaże się jeszcze w tym roku. Oprócz kwestii programistycznych Moody poruszył także istotną dla miłośników symulatora samochodowego GRiD sprawę dotyczącą zapowiedzianej drugiej odsłony serii. W wyżej omawianym wywiadzie jeden z "Mistrzów Kodu" potwierdził, że GRiD 2 od początku tworzony był z myślą o aktualnych konsolach, więc prawdopodobnie nie zostanie przeniesiony na zbliżające się dużymi krokami sprzęty następnej generacji.

Co o tym sądzicie? Nie ma to dla was większego znaczenia, czy może wolelibyście zobaczyć najnowsze wcielenie świetnych wyścigów w wydaniu na nowy sprzęt do grania od Sony? Dajcie znać w komentarzach poniżej. GRiD 2 w wersjach na PC oraz konsole PS3 i Xbox 360 pojawi się w naszych sklepach 31 maja (amerykańscy gracze będą mogli sprawdzić grę trzy dni wcześniej).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Codematers | PlayStation 4 | GRiD 2 | wyścigi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy