PlayStation 4 Pro: Tryb Boost istnieje i działa
Możliwości konsol z generacji na generację ulegają rozbudowie, ale chyba jeszcze nigdy nie były tak bliskie komputerom.
PlayStation 4 Pro: Tryb Boost faktycznie działa. Przetestowano go w 21 grach. Tryb Boost w skrócie pozwala na wykorzystanie dodatkowej mocy obliczeniowej PS4 Pro nawet w tytułach, dla których twórcy nie przygotowali stosownego patcha.
Teoretycznie powinno to zwiększyć liczbę fps-ów, zmniejszyć lub wyeliminować chwilowe spadki płynności, a także przyspieszyć ładowanie etapów. I jak wynika z szybkich testów, wszystko to faktycznie ma miejsce.
Oto opublikowana na Reddicie lista tytułów, w których zauważono poprawę:
- Assassin's Creed 4 - zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
- Assassin's Creed Unity - zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
- Battlefield 4 - działa super nawet z 64 graczami w trybie conquest
- Bloodborne - działa lepiej, ale miewa problemy z płynnością
- Dying Light - zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
- Evil Within - lepsza wydajność i szybsze ładowanie
- Fallout 4 - stałe 30 fps-ów
- Far Cry Primal - zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
- Furi - wygląda lepiej, nie ma już problemów z tearingiem obrazu na początku gry
- Godzilla - brak zwolnień i błyskawiczne ładowanie
- Grow Home - lepiej, niż było, ale nadal źle
- Homefront Revolution - stałe 30 fps-ów
- Just Cause 3 - prawie jak zupełnie nowa gra
- Lords of the Fallen - lepsza płynność
- Mad Max - lepsza płynność
- Rainbow Six Siege - w trybie Terrorist Hunt jest teraz 110 fps-ów
- Saints Row 4 - lepiej niż było, ale nadal nie jest to stałe 60 fps-ów (choć teraz to przynajmniej 50+)
- Star Wars Battlefront - stałe 60 fps-ów niezależnie od tego, co akurat dzieje się na ekranie
- Until Dawn - działa znacznie lepiej
- Vanishing Of Ethan Carter - stałe 60 fps-ów, nawet w miejscach najbardziej obciążających konsolę
- Yakuza 0 - lepsza płynność
Cóż, z jednej strony kupno Pro ma coraz więcej sensu, ale z drugiej wygląda na to, że stary sposób pecetowców na problemy z płynnością ("wymień kartę graficzną i procesor, dodaj RAM-u") właśnie zaczął się sprawdzać także na konsolach. W każdym razie tych od Sony. Super?