PlayStation 4: Będzie wspierać technologie PhysX i APEX
Ponieważ sercem konsoli PlayStation 4 będą układy przygotowane przez AMD, a mówi się o tym, że również nowy Xbox korzystać będzie z podzespołów tego producenta, wszystko to musi być dla Nvidii, największego rywala AMD, powodem do zmartwień.
Dlatego "zielona" firma nie omieszkała poinformować, że PS4 obsługiwać będzie przynajmniej przygotowane przez nią technologie programistyczne PhysX i APEX. Twórcy gier stosują technologie PhysX i APEX do detekcji zderzeń oraz symulacji postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów w dużej liczbie gier na różne platformy - pecety, ale i obecne konsole, a nawet gry mobilne.
Technologia NVIDIA PhysX jest najbardziej rozpowszechnionym silnikiem fizyki wykorzystywanym do projektowania realistycznych efektów realizowanych w czasie rzeczywistym w grach komputerowych. NVIDIA APEX to niejako "PhysX do potęgi" - pozwala artystom na tworzenie skomplikowanych środowisk fizycznych, efektów cząsteczkowych, realistycznie wyglądającej odzieży reagującej na ruchy postaci.
"Profesjonalna technologia odpowiedzialna za fizykę jest niezbędna dla zapewnienia lepszych wrażeń w grach, a wsparcie dla wielu platform jest kluczowe dla programistów. Dzięki wsparciu technologii PhysX i APEX dla PlayStation 4, klienci mogą oczekiwać lepszych gier" - mówi Mike Skolones, menedżer odpowiedzialny za technologię PhysX.