PlanetSide Arena opóźnione po raz kolejny
Sieciowa strzelanka PlanetSide Arena została opóźniona po raz kolejny. Debiut planowany dotychczas na 29 stycznia został opóźniony do lata, by odsłonę PC można było wydać równocześnie z konwersją PlayStation 4. Zmiana jest duża, więc twórcy zwracają pieniądze za zamówienia przedpremierowe.
Przed debiutem przeprowadzone zostaną testy beta. Deweloperzy nie przyznaję tego wprost, lecz chcą zapewne uniknąć rywalizacji z Apex Legends, które także stanowi futurystyczną strzelankę sieciową, a cieszy się obecnie olbrzymią popularnością, z którą bardzo ciężko byłoby konkurować.
Fani serii PlanetSide zapewne wiedzą, że cechą charakterystyczną tych produkcji zawsze były starcia prowadzone na ogromną skalę, z dziesiątkami osób rywalizujących jednocześnie w futurystycznych konfliktach. Nie inaczej będzie w nowym tytule, zawierającym battle royale dla 500 graczy.
Pierwszy z planowanych trybów rozgrywki - o mało kreatywnej nazwie Massive Clash - skoncentruje się na dużo bardziej klasycznych, drużynowych starciach, a więc potyczkach dwóch zespołów użytkowników, złożonych z maksymalnie 250 futurystycznych żołnierzy.
Battle Royale postawi na znacznie składy. Zagramy samotnie przeciwko maksymalnie 499 innym osobom, lub też w kooperacji z dwójką znajomych. W planach na przyszłość są oczywiście kolejne opcje zabawy, takie jak wysadzanie obiektów, przejmowanie punktów czy klasyczny deathmatch.
Ciekawostką będzie możliwość wyboru klasy postaci przed przystąpieniem do walki: szturmowiec, inżynier lub medyk. Jak można się domyślić, każdy z archetypów dysponuje unikatowymi umiejętnościami oraz przeznaczeniem na polu walki. Inżynier naprawia, medyk leczy i tak dalej.
Teraz, w dobie Apex Legends, takie klasy postaci w battle royale nie są już oczywiście niczym nowym, co wydaje się tylko potwierdzać, że twórcy PlanetSide Arena starają się przeczekać największą falę popularności tego tytułu i dopiero wtedy wydać swoją produkcję.
Na polu walki strzelamy nie tylko z karabinów. Nie zabraknie również szeregu futurystycznych pojazdów. Podstawą jest plecak odrzutowy na wyposażeniu każdej postaci, ale są też czołgi oraz transportery opancerzone, zwinne jeepy i inne, z latającymi bombowcami włącznie.