Pełna wersja karcianki Gwint z przybliżoną datą premiery

​Przedstawiciele studia CD Projekt RED zaprezentowali plany wprowadzenia gruntownych zmian do rozwijanej karcianki Gwint.

Developerzy z polskiego zespołu ogłosili start Homecoming - przedsięwzięcia, w ramach którego twórcy zamierzają udoskonalić wiele podstawowych elementów tytułu. Akcja potrwa pół roku, a zwieńczeniem projektu będzie premiera pełnej wersji gry. To oznacza, że testy powinny zakończyć się w okolicach października.

Autorzy przygotowują między innymi nową planszę. Obecna składa się z ośmiu rzędów, co "niekorzystnie" odbija się na wyświetlaniu ilustracji i animacji zdobiących poszczególne karty. Grafiki są trudno widoczne, po tym, gdy zagra się danym kartonikiem.  Aby rozwiązać problem z aspektem wizualnym, rozważane jest na przykład ograniczenie liczby rzędów do dwóch - dla walki w zwarciu i dystansowej.

Reklama

W planach jest również przebudowanie systemu postępów i osiągnięć, a także rozgrywki rankingowej. Studio ma w zanadrzu także zmodyfikowany samouczek, który w lepszy sposób zaznajomi graczy z podstawami zabawy.

Pod uwagę brane jest też zwiększenie roli poszczególnych rzędów na arenie. Twórcy chcą, aby umieszczenie określonej karty w przypisanej do jednostki linii gwarantowało więcej bonusów niż dotychczas.

Poza tym testowanych jest "kilka rozwiązań" mających na celu usprawnienie mechanizmu rzutu monetą. Zmiany są konieczne, ponieważ teraz zdarza się, że osoba zagrywająca w pierwszej rundzie, jako druga, może uzyskać dużą przewagę nad przeciwnikiem.

Poza tym CD Projekt RED obiecuje zmniejszenie wpływu losowości na przebieg meczy, zwłaszcza w zmaganiach rankingowych. Oczywiście nie zabraknie nietypowych i eksperymentalnych kart, które jednak pojawią się w innych wariantach rozgrywki - między innymi Arenie i Potyczce.

Twórcy jednocześnie podkreślają, że postarają się, by Gwint nie stracił swoich najważniejszych cech. Mowa na przykład o frakcjach posiadających "jasno zarysowaną tożsamość i charakterystyczny styl gry" oraz dużym znaczeniu rzędów w zabawie.

Ekipa zamierza też odświeżyć oprawę wizualną, by pasowała do mrocznego klimatu, z którego słynie świat wykreowany przez Andrzeja Sapkowskiego. Autorzy przeprojektują menu produkcji i sklep z cyfrowymi przedmiotami oraz ujednolicą interfejs i wrażenia płynące ze zmagań.

Podkreślono również, że wraz z zakończeniem projektu Homecoming światło dzienne ujrzy Wojna Krwi, czyli pierwsza kampania fabularna karcianki. Opowieść przedstawi losy Meve - królowej Lyrii i Ryvii. Wobec groźby zbliżającej się inwazji wroga, władczyni staje przed koniecznością powrotu do walki, by "odzyskać to, co zostało jej odebrane".

Nim jednak polskie studio zakończy usprawnianie tytułu, gra otrzyma dwie aktualizacje. Pierwsza ukaże się w tym miesiącu, wprowadzając brakujące karty premium i frakcyjne skórki dla planszy. Kolejna opublikowana zostanie w maju i udoskonali balans rozgrywki i zmieni działanie mechaniki "Utwórz".

Gwint dostępny jest obecnie na trzech platformach sprzętowych - PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Oczywiście za darmo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gwint
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy