Path of Exile opóźnione na PS4
Na początku miesiąca cieszyliśmy się już, że po długich oczekiwaniach darmowe Path of Exile uzupełni listę platform sprzętowych i poza PC oraz Xbox One będzie dostępne także na PS4. Premierę nowej konwersji planowano na 7 grudnia, lecz nic z tego - debiut opóźniono do lutego przyszłego roku.
Twórcy przyznają w komunikacie na oficjalnym forum dyskusyjnym, że podczas ujawniania grudniowych planów nie zdawali sobie sprawy z tego, jak dużym problemem będzie przejście procesu certyfikacji na PlayStation 4, zwłaszcza w burzliwym okresie przed świętami.
"Mamy nadzieję, że wszystko będzie gotowe w styczniu, ale czujemy się dużo bardziej komfortowo obiecując początek lutego jako docelowy okres debiutu. To da nam wystarczająco dużo czasu na prace nad optymalizacją i płynnością działania gry, które to aspekty mogą w naszej opinii ulec jeszcze poprawie" - napisano w oświadczeniu.
Path of Exile ukazało się pierwotnie w 2013 roku, lecz studio Grinding Gear Games udanie podtrzymuje zainteresowanie tytułem i już od wielu lat przygotowuje kolejne rozszerzenia, funkcje i dodatki, dzięki czemu uznawane jest przez wiele osób za produkcję lepszą niż Diablo 3.
Pełną wersję na PC udostępniono ponad pięć lat temu, choć praca trwały znacznie dłużej, co najmniej od 2010 roku. Twórcy czekali na nową generację, by zainteresować się konsolami. Najpierw był Microsoft, dla którego przygotowano odsłonę Xbox One, opublikowaną w sierpniu 2017 roku.
Wydaje się, że firma zagwarantowała sobie pewien okres konsolowej wyłączności - stąd takie opóźnienie w przenosinach na PS4. Teraz jednak zwolennicy urządzenia produkowanego przez Sony otrzymają pełny zestaw treści, włącznie z wszystkimi - licznymi - wydanymi już rozszerzeniami.
Pierwsze było Sacrifice of the Vaal, wydane w 2014 roku. Następne - Forsaken Masters - przygotowano jeszcze w tym samym roku. W 2015 r. wydano jeden darmowy dodatek - The Awakening. To oczywiście nie był koniec, a do grudnia ubiegłego roku ukazały się jeszcze cztery większe rozszerzenia, nie licząc mniejszych aktualizacji.
Pod względem rozgrywki otrzymujemy klasycznego przedstawiciela gatunku hack’n’slash. Rozprawiamy się z hordami przeciwników w przeróżnych, mrocznych lokacjach, budując postać według własnego uznania na bazie ogromnego drzewka umiejętności, a celem jest pozyskanie coraz to lepszego wyposażenia.