Parenthood: Polski "indyk" o problemach rodzicielskich nagrodzony
Kolejny sukces polskiej branży gier, tym razem indyczej.
Mała, uruchamiana w przeglądarce niezależna gra Parenthood zostanie zaprezentowana na nowojorskiej imprezie Games For Change. Parenthood to produkcja, która porusza dosyć ważny społecznie temat - kwestię rodzicielstwa. To platformówka, w której gracze uczestniczą w koszmarze sennym.
Sama gra składa się z czterech etapów związanych z różnymi obawami towarzyszącymi ludziom decydującym się na założenie rodziny - living space (mieszkanie), alone (samotność), the career (kariera) oraz Me (własne ja). Choć po przejściu tego indyka naszym oczom ukaże się szczęśliwy finał, tak naprawdę pozwala on wejść na kolejny, trudny poziom. W trakcie rozgrywki bardzo ważną rolę odgrywa dźwięk i szepty odzwierciedlające konkretne obawy i wątpliwości bohatera.
Parenthood zostało stworzone przez Marka Czerniaka, Wojtka Jeżowskiego, Piotra Kosmałę i Arka Staworzyńskiego w ramach styczniowego Global Game Jam - odbywającego się w tym samym czasie na całym świecie (także w pięciu miastach w Polsce) konkursu, w którym developerzy muszą w ciągu 48h stworzyć produkcję na wyznaczony temat - w tym roku był nim dźwięk bicia serca. Dodatkowo po raz pierwszy w historii zawodów można było podjąć się dodatkowego wyzwania polegającego na poruszeniu ważnego tematu społecznego.
Pięć wybranych gier stworzonych w trakcie Global Game Jam zostanie pokazanych na nowojorskim festiwalu Games For Change - organizowanej od 2005 roku imprezy propagującej wirtualną rozrywkę jako środek do przedstawiania ważnych celów społecznych. Jedną z nich będzie właśnie polskie Parenthood, a pozostałymi Giving, Giving, Gone, Privilege, Thrist i What The Frack?.