Oculus Rift kontra Project Morpheus - które gogle wirtualnej rzeczywistości wypadają lepiej?

Serwis CVG porównał dwa najważniejsze obecnie headsety wirtualnej rzeczywistości i podsumował najważniejsze informacje na ich temat. Przyjrzyjmy się, które gogle wypadają lepiej - pod względem wygody, jakości obrazu i opóźnienia.

Po pierwsze, Project Morpheus wydaje się być bardziej wygodny - Oculus Rift "przypinamy" sobie do głowy za pomocą specjalnych pasków, natomiast gogle VR od Sony wyposażone są w regulowany plastik i specjalne gąbki, co sprawia, że nigdzie nie czujemy nacisku - również na nosie ani policzkach. Problemem jest natomiast fakt, że Morpheus nie daje - przynajmniej na razie - możliwości regulacji ostrości.

Trzeba ją regulować odsuwając (lub przysuwając) urządzenia od twarzy na wbudowanej szynie - sprawia to, że jeśli oddalimy je za bardzo, spoglądając w dół zobaczymy świat rzeczywisty, co oczywiście psuje zabawę. Ponadto, w prototypie, który dostała ekipa CVG, nawet w ten sposób nie udało się uzyskać idealnej ostrości. Jest to problem, z którym Oculus Rift radzi sobie bezproblemowo.

Reklama

Niebieskie światła, w które wyposażony jest Morpheus, służą oczywiście do śledzenia głowy użytkownika za pomocą PlayStation Camera - podobnie jak przy PS Move oraz DualShocku 4. Gogle VR od Sony mają jednak aż cztery światła - na wypadek, gdybyśmy odwrócili głowę tyłem do kamery.

Project Morpheus wyposażony jest w lepszy ekran, za to Oculus Rift używa filtra wygładzającego ostre krawędzie. Istotną informacją jest pole widzenia - Oculus Rift wygrywa na tym polu niewielką przewagą, ale w przypadku obu urządzeń zauważalne są czarne krawędzie. Nie przeszkadza to we wczuciu się w grę, ale jest widoczne.

Co ciekawe, w żadnym demie przy żadnym urządzeniu nie wystąpiło zauważalne opóźnienie wyświetlanego obrazu względem ruchów głowy. Ponadto, Project Morpheus nie jest bezprzewodowy - podłącza się go do czarnego pudełka, które z kolei łączy się z PS4. Czy zostanie to zmienione w przyszłości - nie wiadomo.

Z relacji wynika, że na dobrą sprawę żadne z obu urządzeń nie jest jeszcze gotowe do sprzedaży. Zarówno Oculus Rift, jak i Project Morpheus wymagają dalszej obróbki.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Oculus Rift | Project Morpheus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy