Nvidia pokazała swoją technologię renderowania twarzy. PS4 nie ma szans?
Zaprezentowana w trakcie PlayStation Meeting przez Quantic Dream technologia animacji twarzy robiła piorunujące wrażenie.
To jednak nic w porównaniu z tym co na odbywającej się w tym tygodniu konferencji GPU Technology Conference pokazała Nvidia. Przyznam, że oglądając udostępniony film z demonstracji zastanawiałem się czy rzeczywiście mam do czynienia z wirtualnym modelem...
Zaprezentowana w czasie konferencji technologia renderowania twarzy generowała obraz w czasie rzeczywistym, a całość była uruchomiona na komputerze wyposażonym w GeForce Titan - potężną, ale drogą kartę graficzną, która niedawno trafiła na rynek.
Technologia Nvidii sprawia, że wirtualna twarz zachowuje się w naturalnie i w "ludzki" sposób wyraża swoje emocje (śmiech, powagę, itd.). Oczywiście jeszcze minie sporo czasu nim rozwiązanie producenta GeForce'ów trafi pod strzechy - na potrzeby pokazu całą moc obliczeniową wykorzystano tylko w jednym celu: na twarz. A w grach karta graficzna będzie miała też inne zastosowania. Poza tym musi rownież spaść cena samego Titana. Poniżej znajdziecie film z demonstracji (fragment z twarzą zaczyna się od 8:40).