Nowy gameplay ze Star Citizen prezentuje planetę w formie miasta
Podczas zorganizowanej przed weekendem imprezy CitizenCon twórcy nastawionego na sieciową zabawę Star Citizen zaprezentowali obszerny gameplay z powstającej produkcji.
Prowadzący pokaz Chris Roberts - szef pracującego nad grą studia Cloud Imperium Games - postanowił tym razem przedstawić nowości, które pojawią się wraz z opublikowaniem tytułu w wersji alfa 3.0. Wiele uwagi poświęcono planecie ArcCorp.
Osoby posiadające dostęp do wczesnego wydania projektu mogły do tej pory zwiedzać glob, ale tylko stosunkowo niewielki fragment. Wkrótce jednak otrzymają możliwość eksploracji całego świata bez żadnych ograniczeń.
ArcCorp jest jednym dużym miastem. Twórcy porównują planetę do słynnego Coruscant z uniwersum "Gwiezdnych wojen" (stolicy najpierw Republiki, a później Imperium Galaktycznego), a także metropolii z filmowego cyklu "Łowcy androidów".
W przedstawionym fragmencie rozgrywki pokazano wycieczkę po świecie. Warto zaznaczyć, że wszystkie widoczne na ekranie obiekty są generowane w czasie rzeczywistym za pomocą silnika produkcji.
Problem jedynie w tym, że na terenie planety na razie nie znajdzie się zbyt wielu elementów interaktywnych. Autorzy zaznaczają jednak, że w przyszłości mogą wprowadzić kolejne lądowiska, handlarzy czy postacie zlecające zadania.
W dalszej części prezentacji przeniesiono się na glob o nazwie Hurston, konkretnie zaś do miasta Lorville. Świat położony był jednak dosyć daleko, w związku z tym podróż - z prędkością nadświetlną - zajęła osiem minut rzeczywistego czasu. W trakcie normalnej rozgrywki może potrwać dłużej ze względu na konieczność zatrzymywania się z powodu różnego rodzaju trudności.
Wszystkie planety w Star Citizen otrzymają specyficzną dla siebie florą i fauną, na której rozlokowanie wpłyną przygotowane przez developerów algorytmy. Docelowo środowisko poziomem szczegółowości otoczenia będzie podobny do tego znanego z gry Crysis.
Twórcy mają też ambitne plany związane z postaciami niezależnymi - chcą, by liczba bohaterów kontrolowanych przez sztuczną inteligencję dziewięciokrotnie przewyższyła graczy. Ponadto każdy dostanie odrębne harmonogramy działania i zestawy sposobów zachowania.
Data wydania alfy 3.0, która wprowadzi między innymi planetę ArcCorp oraz generowane proceduralnie powierzchnie globów, nie jest znana. Kilka tygodni temu patch dostała jednak wybrana grupa osób.
Zaznaczyć należy, że po opublikowaniu wspomnianej aktualizacji twórcy zmienią sposób udostępniania następnych. Przyszłe łatki ujrzą światło dzienne w odstępach kwartalnych, co zagwarantuje regularny dopływ kolejnych treści.
Obecnie nie wiadomo, kiedy ukaże się pełna wersja Star Citizen. Natomiast zapis prezentacji, podczas której pokazano nowe fragmenty rozgrywki, można obejrzeć poniżej (gameplay zaczyna się w dwunastej minucie):