Nowe szczegóły na temat polskiego Witchfire
Zgodnie z obietnicami, twórcy strzelanki Witchfire z polskiego studia The Astronauts odświeżyli swoją oficjalną stronę internetową oraz zaoferowali kilka nowych informacji na temat produkcji. Otrzymujemy zestaw animowanych plików GIF oraz drobne detale na temat warstwy fabularnej.
Jak się okazuje, wcielimy się w swego rodzaju inkwizytora, zajmującego się polowaniem na czarownice w mrocznym świecie fantasy. "To podstawowy pomysł stojący za grą, nawet jeśli sprawy nie będą tak wyraźnie czarnobiałe, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka" - czytamy w opisie.
Witchfire ma być strzelanką z kamerą w perspektywie pierwszej osoby, koncentrującą się na "wyzwaniu oraz tajemnicach". Twórcy zapewniają jednak, że strzelanie nie musi być rozwiązaniem na wszystkie problemy, ponieważ w planach jest "wiele dróg do ostatecznego zwycięstwa".
"Jedno trzeba jednak powiedzieć z góry: to nie jest tytuł koncentrujący się na opowieści. Świat ma swoją historię do odkrycia i rozszyfrowania, ale nie ma przerywników filmowych. Taki projekt byłby niemal niemożliwy do zrealizowania dla malutkiego zespołu, jakim jesteśmy" - napisano dalej.
The Astronauts dodaje także, że za rocznym milczeniem na temat produkcji nie kryje się nic specjalnego. Deweloperzy codziennie pracują nad grą, lecz jest ich tylko ośmiu, więc brakowało czasu na dodatkowe zajęcia, takie jak choćby prezentowanie aktualizacji w sieci. W planach jest jeszcze zatrudnienie jednego programisty, ale nic więcej.
"Nadal nie uważamy jednak, że gra ukaże się w 2019 roku. Data w 2020 roku wydaje się być dużo bardziej rozsądna" - czytamy we wpisie na oficjalnej stronie. Od teraz w każdą środę możemy spodziewać się nowych aktualizacji zza kulis produkcji, zrzutów z ekranu i innych artykułów na temat gry.
Polskie studio to mała, niezależna firma założona przez weteranów branży w 2012 roku. W lipcu tego roku amerykańskie Epic Games przejęło zasłużone People Can Fly, a Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański oraz Michał Kosieradzki odeszli i założyli właśnie The Astronauts.
Pierwszym projektem było The Vanishing of Ethan Carter, "symulator chodzenia" z 2014 roku. Jak zapewniał Chmielarz, kolejny projekt studia będzie w większym stopniu "grą". Witchfire oferuje więc kamerę w perspektywie pierwszej osoby, mroczny świat do zwiedzenia oraz sporo strzelania.