Nowe materiały z KURSKA, zapowiadziany samodzielny dodatek DLC i wsparcie dla VR
KURSK opowiada tragiczną historię okrętu podwodnego K-141 Kursk, który w sierpniu 2000 roku zatonął na Morzu Barentsa wraz z całą załogą. Okoliczności tej katastrofy, przywodzącej na myśl niedawne zaginięcie argentyńskiego okrętu podwodnego San Juan, po dziś dzień nie zostały jednoznacznie wyjaśnione.
KURSK będzie pierwszą, pełnoprawną grą przygodowo-dokumentalną w historii. Gracz wcieli się w szpiega chcącego zdobyć informacje na temat torped superkawitacyjnych "Szkwał", którymi w owym czasie interesowały się wszystkie najważniejsze służby wywiadowcze świata. Tytuł, przedstawiający akcję z perspektywy pierwszej osoby, pozwoli odbiorcom nie tylko w pełni eksplorować okręt i poznać jego sekrety, ale także odwiedzić Moskwę czy garnizonowe miasto Widiajewo.
W KURSKU historia pełni pierwszoplanową rolę. To ona odpowiada za wprowadzane w grze mechaniki. Wiele dzisiejszych gier bazuje na ciągłym powtarzaniu tych samych elementów rozgrywki i to pod nie tworzona jest fabuła. W przypadku KURSKA twórcy przyjęli całkowicie odwrotny model. Produkcja korzysta z całego inwentarza mechanik i rozwiązań, jakie branża gier wypracowała przez ostatnie lata i używa ich do opowiedzenia konkretnej historii. Dzięki temu gracze będą zaskakiwani nowymi pomysłami przez cały czas trwania rozgrywki, który powinien wynieść kilkanaście godzin. Tytuł przybliży także odbiorcom kulturę Rosji i realia przełomu XX i XXI wieku.
Równie istotna dla twórców jest oprawa audiowizualna. Tytuł bazuje na silniku Unity. Za oprawę muzyczną, istotną w tego typu produkcji, odpowiedzialny jest Mikołaj Stroiński, zaś za oprawę dźwiękową Adam Skorupa (obaj wcześniej odpowiedzialni m.in. za gry z serii Wiedźmin).
Twórcy zapowiedzieli także dwa dodatki, które ukażą się po premierze gry. Pierwszym z nich będzie samodzielny DLC o roboczej nazwie "Kengir". Będzie on opowiadał zainspirowaną faktami historię powstania więźniów łagru w Kengirze i ucieczki jednego z osadzonych. Drugi dodatek wprowadzi innowacyjne wsparcie technologii VR dedykowane urządzeniom nowej generacji (4K wzwyż).
KURSK ukaże się w tym roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz na komputerach PC i Mac.