No Man's Sky tytułem startowym na nowych konsolach
Na przestrzeni lat, wraz z wieloma darmowymi aktualizacjami, No Man’s Sky zaczęło w końcu przypominać grę, którą zapowiadano - ale zajęło to bardzo dużo czasu. Teraz produkcja stanowi całkiem interesujący, kosmiczny tytuł, a ten będzie dostępny także na sprzęcie nowej generacji.
Jak ogłoszono, tytuł studia Hello Games ukaże się równocześnie z debiutami PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, a więc - odpowiednio - 12 listopada (19 listopada w Europie) oraz 10 listopada na sprzęcie Microsoftu. Obecni posiadacze otrzymają aktualizację bez żadnych dodatkowych opłat.
W tym roku No Man’s Sky otrzymało mnóstwo aktualizacji, wprowadzających między innymi wielkie roboty kroczące, żyjące statki kosmiczne oraz gruntowne odświeżenie oprawy graficznej. Debiut na nowej generacji także przełoży się na usprawnienia, związane z większymi możliwościami sprzętu.
Można spodziewać się między innymi krótszych ekranów ładowania, rozdzielczości dochodzącej do 4K i płynności docierającej do 60 klatek na sekundę - prawie jak na PC kilka lat temu! Do tego możliwość zabawy na wspólnych serwerach w trybie sieciowym, dla maksymalnie 32 uczestników.
Takie drużyny będą mogły współpracować, by budować dużo większe bazy kosmiczne na odkrytych planetach, przypominające wyglądem futurystyczne miasta. Odsłona na PlayStation 5 skorzysta z funkcji kontrolera DualSense oraz z dźwięków wspieranych przez układ Tempest 3D AudioTech.
Jak informują twórcy na oficjalnej stronie, wszystkie planowane zmiany z aktualizacji 3.10 pojawią się także na PC, w tym samym terminie. Nie tylko bazy będą to większe, ale także planety otrzymają bardziej zagęszczoną roślinność i więcej mieszkańców, a podróżowanie statkiem ma być szybsze.
Trawa będzie gęstsza, a powierzchnie będą bogatsze w grzyby, kamienie i inne porosty. Również tekstury będą renderowane w wyższej rozdzielczości. Oczywiście, nie zabraknie także możliwość przeniesienia zapisów, choć posiadacze PS4 muszą zrobić to właśnie z poziomu PlayStation 4.