No Man's Sky - klapa na premierę, a teraz... zachwyty. Co za comeback
No Man's Sky osiągnęło ocenę "bardzo pozytywną" na Steamie osiem lat po kontrowersyjnym debiucie. Hello Games udowodniło, że ciężka praca i wsłuchiwanie się w głos społeczności mogą odmienić los gry.
W skrócie:
- No Man's Sky, po którym w 2016 roku przejechał się walec krytyki, teraz cieszy się "bardzo pozytywną" oceną na Steam, opartą na ponad 326 tysiącach recenzji.
- Hello Games systematycznie ulepszało grę przez lata, dodając nowe funkcje, poprawki i aktualizacje, jak ostatnie Expeditions czy Worlds Part 1.
- Twórcy przygotowują także nowy projekt - Light No Fire - który ma być kolejną ambitną produkcją studia.
Kiedy No Man's Sky zadebiutowało w 2016 roku, gra szybko zyskała miano jednej z największych klap w branży. Hello Games nie spełniło wielu obietnic złożonych przed premierą, więc trudno było się dziwić rozczarowaniu graczy. W ciągu zaledwie kilku tygodni tytuł stracił większość swojej ogromnej bazy graczy, a recenzje zarówno użytkowników, jak i krytyków były miażdżące.
Jednak studio nie złożyło broni. W ciągu kolejnych ośmiu lat Hello Games ciężko pracowało nad poprawą No Man's Sky, regularnie wydając darmowe aktualizacje z nowymi funkcjami i treściami. Te zmiany - od systemów multiplayer, przez budowanie baz, po eksplorację w wirtualnej rzeczywistości - sprawiły, że gra zaczęła wzbudzać na nowo zainteresowanie graczy. Ostatecznie, jak ogłosił Sean Murray, założyciel studia, No Man's Sky osiągnęło ocenę "bardzo pozytywną" na Steamie. To sukces, który wiele osób jeszcze kilka lat temu uważało za niemożliwy.
Hello Games systematycznie poprawiało No Man's Sky, wsłuchując się w głos społeczności. Aktualizacje takie jak Beyond, Origins czy Endurance wprowadziły ogromne zmiany w mechanikach gry, jak również w grafice i eksploracji. Ostatnio gra zyskała popularność dzięki aktualizacji Worlds Part 1, która przyciągnęła ponad 54 tysiące graczy jednocześnie (imponujący wynik dla tytułu z ośmioletnią historią).