No Man's Sky dostało wielkie roboty kroczące
Kosmiczny symulator No Man’s Sky nie miał najłatwiejszego startu, lecz dzisiaj - dobre kilka lat po premierze - jest całkiem wartościową produkcją, a do tego ciągle wspieraną i aktualizowaną przez twórców ze studia Hello Games. Kolejna wielka łatka wylądowała w grze wczoraj, z robotami.
Aktualizacja nosi nazwę Exo Mech, wprowadzając do produkcji wielkie roboty kroczące, ułatwiające eksplorowanie generowanych proceduralnie planet. Maszyny możemy nawet ulepszać. Do tego wprowadzono kolejne poprawki i nowości w systemie konstruowania własnych baz na planetach.
Opisywany robot to Minotaur Heavy Exocraft Hybrid, otwierający graczom dostęp do całkiem nowych technologii. Dla przykładu, potężny plecak odrzutowy pozwala wykonywać długie skoki. Jest nawet możliwość grania z poziomu kokpitu, z pełnym wsparciem sprzętu rzeczywistości wirtualnej.
Minotaur jest odporny na wszystkie planetarne niebezpieczeństwa, takie jak niska i wysoka temperatura czy toksyczna atmosfera. Nie ma też żadnego problemu ze zbieraniem surowców za pomocą specjalnych wysięgników. Gracz - jako pilot - może pozostać bezpieczny w kabinie mecha.
Robota możemy usprawnić o specjalny manipulator terenu, co w jeszcze większym stopniu rozszerza możliwości zbierania surowców, udostępniając laserowe wiertło, pozwalające przebić się przez wierzchnią warstwę terenu, by dotrzeć do tych bardziej pożądanych pokładów minerałów.
Exocrafty - wprowadzone już jakiś czas temu pojazdy - można teraz rozbudować o panele słoneczne, pozwalające naładować akumulatory w czasie dnia. O ile świeci słońce. Pojazdy można też wyposażyć w ulepszony skaner, pokazujący na mapie wszystkie warte uwagi punkty w okolicy. Przydatne.
Jeśli posiadamy kosmiczny transportowiec, będziemy mogli zbudować Orbital Exocraft Materialiser, służący do przyzywania mecha na dowolną planetę (o ile w układzie słonecznym znajduje się ten transportowiec). Do tego przeróżne naklejki, więcej opcji graficznych na PC i inne dodatki.