Nintendo zwalnia... i zatrudnia współpracowników
Nintendo of America ogłosiło zmiany w swojej strukturze zatrudnienia, dotyczące głównie zespołu testującego gry w Ameryce Północnej.
Amerykański oddział Nintendo, mający swoją siedzibę w stanie Waszyngton, potwierdził zwolnienia około 120 pracowników kontraktowych, jednocześnie zapowiadając znaczącą liczbę nowych etatów. To ruch, który ma na celu wzmocnienie globalnej współpracy i lepsze dostosowanie procedur testowania gier do standardów międzynarodowych.
Zmiany te są częścią większej restrukturyzacji w Nintendo of America, mającej na celu "wzmocnienie globalnej integracji w procesie tworzenia gier" oraz usprawnienie międzyregionalnych prac związanych z testowaniem. Według firmy, decyzja o przeorganizowaniu podyktowana była potrzebą lepszego dopasowania do globalnych standardów. Oznacza to nie tylko zakończenie niektórych umów, ale i stworzenie nowych miejsc pracy w firmie na umowach o pracę.
Te doniesienia pojawiły w okresie, w którym dział testów Nintendo of America przeżywa spowolnienie w pracy nad dużymi projektami, będącymi exclusive'ami na Switcha. Według plotek, jest to związane z przesunięciem premiery oczekiwanego Switcha 2 na marzec 2025 roku, co może oznaczać strategiczne przegrupowanie sił w przededniu wprowadzenia na rynek nowej konsoli.
Ostatnie lata były burzliwe dla Nintendo of America pod względem relacji z pracownikami. Raporty z 2022 roku wskazywały na napięcia między pracownikami stałymi a tymi zatrudnionymi na kontraktach. Występowały wśród nich między innymi różnice w traktowaniu, brak równości w świadczeniach oraz niejasne ścieżki awansu. To doprowadziło do krytyki ze strony społeczności i mediów, a nawet do sądowej sprawy pracownika z działu QA, który domagał się odszkodowania za nieuzasadnione zwolnienie po poruszeniu kwestii związku zawodowego. Sprawę wygrał.
Działania Nintendo wydają się być odpowiedzią na wcześniejsze kontrowersje i próbą poprawy wizerunku firmy jako pracodawcy. Oferowanie etatów pracownikom kontraktowym może być krokiem w stronę budowania bardziej zintegrowanej i stabilnej siły roboczej.
Jednakże, ogłoszenie to rodzi pytania o przyszłość zespołu testowego i kierunek, w jakim zmierza Nintendo, szczególnie w kontekście nadchodzących premier i projektów. Czy restrukturyzacja zespołu przyniesie oczekiwane efekty i umożliwi firmie lepsze dostosowanie się do globalnych trendów w branży gier?
Nintendo of America to oddział Nintendo z siedzibą w Redmond w stanie Waszyngton, odpowiedzialny za dystrybucję produktów japońskiego giganta w Ameryce Północnej i Południowej. Firma została założona w 1980 roku i od tego czasu wprowadziła na rynek wiele popularnych konsol do gier, w tym Nintendo Entertainment System, Super Nintendo Entertainment System, Nintendo 64, GameCube, Wii, Wii U i Nintendo Switch.