Nie uwierzysz, w co aktualnie lubią grać ludzie? Trendy się zmieniły!

Firma analityczna Newzoo regularnie przygotowuje raporty, w których nakreśla aktualną kondycję branży gier wideo. Najnowsze opracowanie przynosi kilka ciekawych wniosków. Mianowicie ludzie grają mniej, a ponad połowa łącznego czasu grania pochłaniają gry mające co najmniej sześć lat.

W 2023 r. miłośnicy gier wideo 61 proc. czasu, jaki poświęcili na multimedialną rozrywkę, spożytkowali na tytuły, które mają sześć lub więcej lat - wynika z najnowszego raportu Newzoo "The PC & Console Gaming Report". 

Czas, jaki przeznaczany jest na gry wideo, spadł o 26 proc. w stosunki do pierwszego kwartału 2021 r., gdy ta forma rozrywki cieszyła się największą popularnością. 

Tak czy inaczej, producenci gier wideo i tak są na plusie. Przychody rynku gier w 2023 r. wzrosły rok do roku o 2,6 proc, sięgając 93,5 mld dolarów. Wśród innych interesujących statystyk, które przynosi raport Newzoo, jest ta, że 66 produkcji odpowiada za 80 proc. całego czasu rozgrywki spędzonego przez wszystkich graczy w 2023 r.

Reklama
PAP life
Dowiedz się więcej na temat: gry wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy