Neill Blomkamp, reżyser Dystrykt 9, tworzy strzelankę z niezależnym studiem
Neill Blomkamp słynie ze swojego zamiłowania do gier wideo (chciał m.in. wyreżyserować film Halo) i najwyraźniej w końcu zdecydował się zrobić z tym coś konkretnego.
Południowoafrykański reżyser filmów science fiction (District 9, Chappie i Elysium) dołączył do niezależnego studia Gunzilla Games. Blomkamp wciela się tu w rolę głównego wizjonera (chief visionary officer) i pomaga zespołowi w pierwszym projekcie: strzelance wieloosobowej.
Sama gra nie została jeszcze ujawniona, ale zaangażowanie Blomkampa zostało ogłoszone, by podbić medialne zainteresowanie tym projektem i niewątpliwie udało się ten cel osiągnąć. Będzie to pierwsza gra Gunzilla Games, które ma 3 zespoły: w Los Angeles, Frankfurcie i Kijowie, składające się z doświadczonych programistów, pracujących wcześniej dla EA, Ubisoft i Crytek.
Blomkamp wyjaśnił IGN, co tak naprawdę oznacza bycie głównym wizjonerem, co jest dość nietypową rolą w studio zajmującym się grami. Reżyser będzie odpowiedzialny za design, dźwięk i aspekty fabularne nadchodzącej gry. Blomkamp przyznał, że zamierza wykorzystać swoje umiejętności z branży filmowej w nadchodzącej grze.
"Różnica [względem reżyserowania filmu] nie polega na tym, by działać jak pojedynczy punkt, który kieruje zespołem kreatywnym. To upewnienie się, że jesteś naprawdę zintegrowany z zespołem. Mogę przedstawić bardzo definitywny punkt widzenia, ale musi to działać na dwóch poziomach. Musi to zostać zaakceptowane przez większy zespół jako właściwy kierunek twórczy, w którym należy podążać. A także musi to być przede wszystkim coś, co może zintegrować się z architekturą rozgrywki w sposób korzystny dla gry" - dodał.
Blomkamp uważa, że jego doświadczenie w budowaniu świata w filmie może przełożyć się na gry, szczególnie w tworzeniu fascynującego świata, w którym mogą zagłębić się gracze. Zasugerował również, że gra toczy się w niedalekiej przyszłości, ale poza tym nie chciał się zdradzać żadnych innych szczegółów. Niezapowiedziana gra jest opracowywana na PC, PS5 i Xbox Series X/S.
Daniel Górecki - ITHardware.pl