Need for Speed: Rivals - nowa odsłona serii w produkcji

Zgodnie z obietnicami, Electronic Arts oficjalnie zapowiedziało nowego Need for Speeda o podtytule Rivals.

Nowa odsłona cyklu ukaże się nie tylko na X360 i PS3, ale też na PC, Xboksie One i PlayStation 4. Need for Speed: Rivals powstaje w założonym niedawno studiu Ghost Games, które współpracuje z Criterion Games, zaś sama produkcja działać ma na silniku Frostbite 3 i wykorzystać możliwości oferowane przez next-geny.

Tym razem gracze trafią do miasta Redview County - metropolii o charakterze otwartym, po którym będziemy mogli swobodnie jeździć. Co ciekawe, w grze będzie można tak jak w poprzednich częściach obrać rolę nielegalnego kierowcy lub stanąć po drugiej stronie barykady i zasiąść za kółkiem radiowozów. W pierwszym przypadku główne zadanie nie powinno odbiegać od tego, do czego przyzwyczaiły nas dotychczasowe części cyklu - trzeba będzie zdobyć sławę, kolekcjonować odblokowujące dostęp do nowych aut punkty Speedpoints poprzez unikanie glin (im więcej ich zgromadzimy, tym staniemy się bardziej łakomym kąskiem dla stróżów prawa) oraz uwieczniać swoje popisy na filmikach.

Reklama

Nieco inaczej wyglądać będzie zabawa jako policjant - wówczas gracze będą musieli działać zespołowo, by schwytać piratów drogowych. Wraz z łapaniem kolejnych kierowców, wespną się w policyjnej hierarchii i awansują na wyższe stanowiska. Ciekawostka - powrócą niewidziane w serii od dawna auta Ferrari. Ponadto powróci tuning, tak optyczny (nowe malowania, tablice rejestracyjne, felgi) oraz mechaniczny (zwiększenie wydajności pojazdów). Pojawi się też 11 gadżetów (m.in. turbo, ładunki EMP i blokady oraz helikoptery dla policjantów) do wykorzystania w czasie zabawy.

Zupełnie nowym rozwiązaniem wprowadzonym w Need for Speed: Rivals ma być system AllDrive, który pozwoli nam "w locie" przełączać się pomiędzy rozgrywką dla pojedynczego gracza i multi. Dzięki temu dwóch graczy może wykonywać samotnie swoje zadania w tym samym świecie. Czasem jednak nasze drogi ze znajomymi mogą się skrzyżować, wówczas gra zachęci nas do działania w kooperacji, modyfikując stawiane przed nami zadania i schemat punktowy. Co ciekawe, AllDrive działać ma nie tylko na Xboksie One i PlayStation 4, ale także na konsolach obecnej generacji, choć oczywiście pojawią się pewne różnice, np. w liczbie obsługiwanych użytkowników i współpracy z innymi urządzeniami (wersja na XBO będzie mogła korzystać z drugiego ekranu w SmartGlass).

Powróci też system Autolog, który nadal będzie porównywał statystyki graczy, ale zostanie nieco stonowany - developerzy uważają bowiem, że w Most Wanted zestawiał ze sobą zbyt wiele danych. Need for Speed: Rivals ukaże się na Xboksie 360 i PlayStation 3 19 listopada. Co ciekawe, w pierwotnej wersji informacji prasowej taką datę wskazywano również dla wersji na Xboksa One i PlayStation 4, co mogło sugerować, że wtedy oba next-geny będą już na rynku, ale EA sprostowało te doniesienia i teraz termin premiery na kolejnych platformach nie jest znany. Nie wspomniano też o edycji PC, ale Marcus Nilsson, producent wykonawczy gry, w rozmowie z serwisem Joystiq potwierdził, że produkcja zawita także na komputery. Aha - wydanie pecetowe ma wyglądać "równie dobrze", jak na next-genach. Na deser - teaser:

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Need for Speed: Rivals | Electronic Arts | wyścigowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy