Naukowcy obalają tezę, że osoby grające w sieci są otyłe

​"Odkrycia podważają stereotyp chorobliwie otyłego gracza" - powiedział badacz Queensland University of Technology, Michael Trotter. Nowe badanie opublikowane w "International Journal of Environmental Research and Public Health", przeprowadzone na 1400 uczestnikach z 65 krajów wykazało, że gracze e-sportowi mają do 21 proc. zdrowszą wagę niż ogół populacji.

To pierwsze badanie mające na celu przeanalizowanie BMI (wskaźnika masy ciała) globalnej próby graczy e-sportowych. Z analiz wynika, że BMI badanych graczy było od 9 do 21 proc. zdrowsze niż ogółu populacji. Dodatkowo z badań wynika, że prowadzili oni bardziej zdrowy styl życia, pili i palili mniej i pozostawali aktywni fizycznie. Równocześnie 10 proc. najlepszych graczy e-sportowych było znacznie bardziej aktywnych fizycznie niż gracze na niższych poziomach, co pokazuje, że aktywność fizyczna może wpływać na wiedzę o e-sporcie.

Badacz QUT, Michael Trotter powiedział, że wyniki były zaskakujące, biorąc pod uwagę globalny poziom otyłości. Równocześnie wskazał, że związek między grami wideo a otyłością nie został udowodniony, co może być dość zaskakujące biorąc pod uwagę stereotyp gracza - przesiadującego przed komputerem i spożywającego śmieciowe jedzenie.

Reklama

"Kiedy myślisz o e-sporcie, często pojawiają się obawy dotyczące siedzącego trybu życia i złego stanu zdrowia, a badanie ujawniło kilka interesujących i zaskakujących wyników" - powiedział. "W ramach swojego reżimu treningowego, elitarni gracze e-sportowi spędzają ponad godzinę dziennie na ćwiczeniach fizycznych, co stanowi element strategii poprawiającej rozgrywkę i radzenia sobie ze stresem. Najlepsi gracze ćwiczyli średnio cztery dni w tygodniu" - powiedział.

Choć wyniki badania są optymistyczne, nie brakuje jednak danych, które rzucają nieco cienia na to hobby. Bowiem, jak wskazuje raport, 4,03 proc. graczy e-sportowych było narażonych na otyłość.

"Ćwiczenia i aktywność fizyczna odgrywają znaczącą rolę w sukcesie w e-sporcie i powinny być przedmiotem zainteresowania graczy i organizacji szkolących graczy e-sportowych. Oznacza to, że w przyszłości młodzi gracze będą mieli więcej powodów i motywacji do aktywności fizycznej" - powiedział Trotter.

PAP life
Dowiedz się więcej na temat: naukowcy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy