Najnowszy raport wskazuje, że 40 procent ludzi na świecie gra w gry wideo

​Wiemy, ilu jest ludzi na świecie, a ilu z nich poświęca swój czas na granie w gry wideo? Na to pytanie odpowiada badanie wykonane przez firmę DFC Intelligence i okazuje się, że nie jest nas wcale tak mało.

Raport przygotowany przez firmę analityczną DFC Intelligence ujawnił, że w połowie 2020 roku na świecie było prawie 3,1 miliarda graczy, co przy 7,7-miliardowej populacji ludzkiej żyjącej na Ziemi daje około 40 procent osób poświęcających czas grom wideo. Najszybciej rozwijającym się segmentem pozostaje granie na smartfonach i jest to połowa z całej bazy graczy. Z prawie 3,1 miliarda graczy tylko około 8 procent ludzi zadeklarowało korzystanie z konsoli, ale jednocześnie to właśnie oni wydają w branży najwięcej pieniędzy na wirtualną rozrywkę. Natomiast 1,5 miliarda ludzi do grania używa komputerów.

Reklama

Gdzie jest najwięcej graczy? Według DFC Intelligence wiodącym punktem na globie pozostaje Azja, która ma 1,42 miliarda graczy. Drugie miejsce zajmuje Europa z 668 milionami osób, trzecie Ameryka Łacińska z 383 milionami, a czwarte Ameryka Północna z 261 milionami konsumentów.

Jeśli chodzi o urządzenia mobilne to w Azji korzysta z nich 53 procent ludzi, w Europie 17 procent, w Ameryce Łacińskiej 7 procent, w regionie MENA i Ameryce Północnej 4 procent. Jaka produkcja dominuje wśród graczy? Ghost of Tsushima była najlepiej sprzedającą się grą w lipcu 2020 roku, a tuż za nią znalazły się Call of Duty: Modern Warfare i Paper Mario: The Origami King.

O dziwo ta lista nie obejmuje wydawać by się mogło równie popularnych gier free-to-play pokroju Fortnite. Jeśli mowa o battle royale Epic Games warto wspomnieć o trwającym konflikcie wydawcy z Google i Apple, którzy usunęli strzelankę ze swoich sklepów za naruszenie zasad.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gry wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy