MWC'22: Nowe produkty, usługi i rozwiązania od HTC VIVE

Na tegorocznych targach World Mobile Congress, które trwają w Barcelonie do 03.03. 2022r., firma HTC VIVE przedstawiła nowe produkty, usługi i rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości (VR), zastosowań szybkiej łączności 5G, a także technologii Blockchain i NFT.

VIVERSE

Wizją HTC VIVE od lat było połączenie obu światów, wirtualnego i realnego w taki sposób, aby się przenikały, uzupełniały i pozwalały uwolnić wyobraźnię użytkowników, kreujących światy VIVERSE. Ekosystem, w którym technologia odgrywa ważną rolę, najważniejsze jest komfortowe doświadczenie użytkowników i związane z nim interakcje.

W ten sposób powstał VIVERSE. Immersyjny, bezgraniczny wszechświat nowych doświadczeń, a zarazem brama do innych wirtualnych wszechświatów. VIVE oznacza życie, a VERSE reprezentuje kolejne rozdziały życia.

Reklama

VIVERSE opowiada o tym, jak wzmacniamy kreatywność, pogłębiamy współpracę, nawiązujemy kontakty międzyludzkie, dzielimy się doświadczeniami i wiele, wiele więcej. VIVERSE to także dynamiczna platforma obsługująca NFT, w tym rynek VIVE Arts NFT i VIVE Bytes.

VIVERSE to otwarty świat, który umożliwia pracę, rozrywkę i naukę na zupełnie nowym poziomie. Twórcy wierzą, że dzięki niemu powstaną miliony nowych wspomnień, doświadczeń, przyjaźni zarówno w życiu prywatnym jak i na polu zawodowym. HTC VIVE współpracuje z setkami partnerów i programistów, aby uczynić VIVERSE otwartym ekosystemem, w tym między innymi z:

  • Beatday - pierwszą na świecie interaktywną holograficzną platformą muzyczną na PC, VR i urządzenia mobilne.
  • Engage - wirtualną platformą komunikacyjną, która zapewnia wciągające, oparte na współpracy środowiska dla wydarzeń na żywo, spotkań i szkoleń dla setek i tysięcy użytkowników VR.
  • VRChat - platformą SoMe, gamingową i eventową VR, która funkcjonuje i skupia tysiące użytkowników VR tworzących społeczności.
  • VIVE Sync - platformą komunikacyjną, oferującą kompleksowe rozwiązania biznesowe do spotkań i współpracy w VR.

G-Reign

Technologia 5G nadal na nowo definiuje wiele branż i otwiera nowy potencjał na sposoby, w jakie prowadzi się biznes, a także jak ludzie wykorzystują rozrywkę. HTC zaprezentowało swoje najnowsze przenośne prywatne rozwiązanie 5G - Reign Foundation - ściśle kooperując z nową spółką zależną HTC, G-Reign, oraz we współpracy z Supermicro.

Reign Foundation ma kompaktową obudowę typu All-In-One, dzięki czemu jest bardzo mobilny. Natomiast Supermicro dostarczyło sprzęt w ramach tej współpracy, demonstrując wszechstronność nowego produktu Reign Foundation 5G. Możliwości G-Reign zostały zaprezentowane na MWC 2022 na przykładzie pomniejszonego toru wyścigowego, że zdalnie kierowanymi samochodami na radio. Kierujący pojazdami korzystali z zestawów do VR VIVE Focus 3, dzięki czemu dysponowali widokiem pierwszoosobowym z fotela kierowcy z obrazem wysokiej rozdzielczości.

HOLORIDE

HTC VIVE i Holoride podjęły współpracę, aby zapewnić rozrywkę VR pasażerom samochodów, wykorzystując okulary VR VIVE Flow i innowacyjną platformę Holoride. Technologiczny start-up, Holoride, stworzył zupełnie nową kategorię produktu, jakim jest aplikacja przeznaczona dla pasażerów pojazdów znajdujących się w ruchu, przekształcając krótsze i dłuższe podróże samochodem w zabawne, immersyjne doświadczenia. Technologia Holoride łączy XR z ruchem, lokalizacją i danymi nawigacyjnymi z pojazdu w czasie rzeczywistym.

Wykorzystując VIVE Flow, lekkie i kompaktowe okulary VR, to ciekawy sposób na interaktywne, dynamiczne i pełne zabawy spędzanie czasu w podróży. Podczas jazdy samochodem, pasażerowie będą mogli doświadczyć dynamicznie dostosowującej się aplikacji Holoride, która jest w stanie dopasować ruch, prędkość i zachowanie się samochodu, dzięki czemu doświadczenia takie jak gry faktycznie dostosowują się w czasie rzeczywistym do długości i rodzaju trasy, stylu jazdy i lokalizacji. Holoride nie powoduje choroby lokomocyjnej, ponieważ wrażenia wizualne odpowiadają prawdziwym, faktycznym i fizycznym zachowaniem pojazdów.

LBE (Local Based Entertainment)

Rozrywka oparta na lokalizacji (LBE), to szybko rozwijająca się gałęź XRu w salonach gier i parkach rozrywki na całym świecie. Wykorzystuje ona moc i wszechstronność VR do tworzenia unikalnych doświadczeń dla konsumentów. VIVE Focus 3 jest wykorzystywany min. dla zastosowań LBE, zapewniając immersyjne wrażenia w połączeniu z areną rozgrywki umiejscowioną w prawdziwym świecie.

VIVE Focus 3 obsługuje Wi-Fi 6E, a więc nadaje się do szybkiego działania tam, gdzie niezbędne jest niskie opóźnienie. Dedykowany tryb LBE zapewnia elastyczność, obsługując wielu graczy w przestrzeni gry do 1000 m2, jest to wielkość porównywalna do czterech kortów tenisowych. Obszar gry nie musi być nawet idealnym kwadratem lub prostokątem, ponieważ oprogramowanie pozwala na skomplikowane kształty pomieszczeń, takie jak wielokąty, a nawet przestrzenie w kształcie litery L.

Zamiast dużej przestrzeni poświęconej bardziej tradycyjnym grom, takim jak Laser Tag, które mają stałą, fizyczną scenografię, rozwiązania LBE mogą stale ewoluować i dostosowywać się oraz rozgrywać wiele gier w tej samej przestrzeni, oferując wirtualną scenerię.  Pozwala to na szybką i łatwą rekonfigurację i przejście z dżungli do statku kosmicznego bardzo krótkim czasie. Rozwiązania LBE są już wykorzystywane przez wielu partnerów VIVE, w tym przez jeden z większych parków rozrywki Europa Park.

VIVE Guardian

Bez względu na to, w jakim wieku są dzieci, nie powinny korzystać z VR bez wskazówek rodziców. VIVE Guardian został zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo rodzicom i dzieciom. Ważne jest, aby rodzice i dzieci omówili zagrożenia prywatności i bezpieczeństwa związane z korzystaniem z dowolnego urządzenia VR.

VIVE Guardian to pierwszy zestaw kontroli prywatności i bezpieczeństwa w Metaverse oferujący dwa tryby. W trybie podstawowym rodzice mogą przyznać dostęp do określonych aplikacji lub fragmentów zawartości VR, a następnie użytkownik może swobodnie eksplorować wybrane aplikacje. W trybie Transmisji pojedyncze doświadczenie, aplikacja lub treść jest uruchamiana z aplikacji towarzyszącej rodzica i transmitowane do zestawu VR, dzięki czemu dzieci mogą łatwo oglądać program telewizyjny lub film na VIVE Flow, przesyłany strumieniowo bezpośrednio z tabletu lub smartfona z systemem Android.

W ten sposób dorośli mogą zdalnie zobaczyć, jakie treści są używane na urządzeniu VR dziecka. Aplikacja monitoruje też wszelkiego rodzaju płatności, pytając rodziców o pozwolenie na dokonywanie zakupów i pobieranie nowych treści.

INTERIA/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: HTC | wirtualna rzeczywistość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy