Monster Hunter: World w wersji PC z dokładną datą premiery
Capcom ujawniło dokładną datę premiery dostępnego dotychczas na konsolach Monster Hunter: World w wersji PC.
Jak poinformowali przedstawiciele firmy, na komputerach osobistych produkcja pojawi się na początku przyszłego miesiąca - 9 sierpnia. To oznacza, że na kolejną platformę sprzętową gra trafi ponad pół roku po debiucie na Xbox One i PlayStation 4.
Wydanie PC ukaże się za pośrednictwem usługi Steam. Cenę ustalono na 259 zł, a osoby, które złoża zamówienie przedpremierowe otrzymają dwa bonusy - zestaw zbroi światła składający się z elementów ochraniających głowę, klatkę piersiową, ramiona, pas i nogi oraz wzmacniający siłę ataku i gwarantujący szansę na zmniejszenie obrażeń amulet pomyślnego wiatru.
W planach jest także specjalna edycja Digital Deluxe Edition, za którą zainteresowani muszą zapłacić 304,56 zł. W pakiecie znajdą się - poza samą grą - pancerz samuraja, trzy gesty (medytacja, gwiazdka ninja i klepnięcie sumo), paczka obrazków (przedstawiających znane z serii postacie i maskotkę w formie dobrze wysmażonego steku), makijaż wiwerny i fryzura w stylu koku.
Jednocześnie oznajmiono, że w wersji PC nie zabraknie ustawień, pozwalających dostosować poziom szczegółowości grafiki do posiadanego sprzętu. Gracze wybiorą między innymi rozdzielczość obrazu i liczbę klatek na sekundę - wiadomo, że pojawi się opcja rozgrywki w 60 FPS.
Zdecydują również o jakości tekstur, cieni, filtrowania anizotropowego, oświetlenia typu ambient occlusion oraz wygładzania krawędzi. Poza tym włączą lub wyłączą odbicia wody, kołysanie liści i ślady pozostawiane na powierzchni.
Zaprezentowano także wymagania sprzętowe, które nie są zbyt wygórowane. Do zabawy w minimalnych ustawieniach graficznych, rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę wystarczy komputer składający się między innymi z procesora Intel Core i5-4460 taktowanego zegarem o częstotliwości 3,2 GHz i karty graficznej GeForce GTX 760.
Poniżej można znaleźć pełną rozpiskę konfiguracji.
Wymagania minimalne (niskie ustawienia graficzne, rozdzielczość 1080p i 30 klatek na sekundę):
- System operacyjny: Windows 7, 8, 8.1 lub 10 (wszystkie w wersji 64-bitowej)
- Procesor: Intel Core i5-446 taktowany zegarem o częstotliwości 3,2 GHz lub AMD FX-6300
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260x (obie z 2 GB pamięci)
- RAM: 8 GB
- HDD: 20 GB
- Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectSound i DirectX 9.0c
- DirectX: wersja 11
Wymagania rekomendowane (wysokie ustawienia graficzne, rozdzielczość 1080p i 30 klatek na sekundę):
- System operacyjny: Windows 7, 8, 8.1 lub 10 (wszystkie w wersji 64-bitowej)
- Procesor: Intel Core i7-3770 taktowany zegarem o częstotliwości 3,4 GHz, Intel Core i3 8350 taktowany zegarem o częstotliwości 4 GHz lub AMD Ryzen 5 1500X
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1060 (z 3 GB pamięci) lub AMD Radeon RX 570X (z 4 GB pamięci)
- RAM: 8 GB
- HDD: 20 GB
- Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectSound i DirectX 9.0c
- DirectX: wersja 11
Podstawowe założenia nie uległy zmianom względem poprzednich części - wcielamy się w łowcę polującego na zróżnicowane bestie. Twórcy jednak postanowili odświeżyć formułę zabawy, osadzając akcję w otwartym świecie, który zwiedzamy ze swobodą. Nie zabrakło oczywiście opcji rozgrywki sieciowej pozwalającej tropić kreatury we współpracy z innymi osobami.
Poniżej można obejrzeć zwiastun Monster Hunter: World w wersji PC: