Za prace odpowiada studio Behaviour Interactive. To istotne, ponieważ mówimy o twórcach szalenie popularnego Fallout Shelter. Produkcja przygotowana dla Ubisoftu zapożycza część założeń, w tym - co najważniejsze - mechanikę budowania bazy asasynów i wysyłanie podopiecznych na misje.
Akcja toczy się w XV-wiecznej Hiszpanii, u szczytu potęgi inkwizycji. Zadaniem gracza jest założenie własnego oddziału Bractwa, w celu kontrolowania rosnącej roli templariuszów w regionie. Jedną z najważniejszych atrakcji będzie infiltrowanie baz przeciwnika, gdzie wyeliminujemy ważne cele.
Co interesujące, w odróżnieniu od Fallout Shelter gracze będą mieli nieco większą kontrolę nad wysyłanymi na akcję asasynami. Podczas eksploracji placówek wroga gra zamieni się w swego rodzaju platformówkę w dwóch wymiarach, przypominającą nieco cykl Assassin's Creed Chronicles.
Twórcy przygotowują kilka rodzajów misji do wykonania. Najważniejsze będą te fabularne, ale do tego są także "standardowe" scenariusze, podczas których zdobywamy surowce i zasoby pomocne. Te środki służą następnie do aktualizowania posiadanych asasynów i rozwijania ich możliwości.
Idąc dalej są też misje typu "loot", ponownie do zbierania materiałów, a także scenariusze "legacy", wykonanie których nagradzane jest fragmentami DNA potrzebnymi do odblokowania kolejnych asasynów. Większość z tych elementów kupimy także za pośrednictwem transakcji cyfrowych.
Na pewno nie brakuje atrakcji dla miłośników serii. Odblokowywane postacie do osobistości dobrze znane z przeszłości serii, jak Ezio, Edward Kenway, Shao Jun, Yusuf, Machiavelli i tak dalej. Każdy dysponuje własnymi umiejętnościami specjalnymi i przyda się do innych zadań.









