Reklama

Minecraft w Korei Południowej tylko dla dorosłych

​Minecraft to jedna z ulubionych gier młodszego pokolenia graczy. Jednak w Korei Południowej od pewnego czasu mogą w nią grać tylko dorośli.

Władze Korei Południowej w 2011 roku wprowadziły tzw. prawo Kopciuszka, które zabrania osobom poniżej szesnastego roku życia grać w gry sieciowe między 22:30 a 6:00. Ma to na celu walkę z uzależnieniem od tej formy rozrywki wśród dzieci. Po latach ustanowione przepisy spowodowały, że Minecraft stał się w Minecrafcie tytułem przeznaczonym wyłącznie dla osób dorosłych. A dokładnie dla tych, które ukończyły dziewiętnasty rok życia.

Problem powstał w związku z wymaganiami panującymi w usłudze Xbox Live. Microsoft - który przejął Minecrafta w 2015 roku - od 2012 wymaga, aby korzystający z niej Koreańczycy mieli ukończone 19 lat lub więcej. W ten sposób gigant z Redmond dostosował się do nowej ordynacji wprowadzonej przez koreański rząd.

Reklama

Do niedawna młodsi gracze z Korei Południowej omijali to ograniczenie, korzystając z zewnętrznych kont, które pozwalały na omijanie weryfikacji ich wieku. Jednak w grudniu sytuacja znów uległa zmianie. Od tego czasu do gry w Minecrafta potrzebne jest konto Microsoftu. W efekcie w produkcję studia Mojang - która, chyba według większości ekspertów - nadaje się dla dzieci jak mało która stała się dostępna wyłącznie dla Koreańczyków, którzy ukończyli dziewiętnaście lat.

Nie wszyscy godzą się z tym stanem rzeczy. Powstała już petycja, której organizatorzy domagają się zniesienia problematycznych przepisów. Podpisało się pod nią już kilkanaście tysięcy osób. Jeśli rząd nie wprowadzi zmian do ordynacji, może się okazać, że Korea Południowa będzie jedynym krajem na świecie, który uznaje Minecrafta za rozrywkę dla dorosłych.

W sprawie wypowiedział się minister, który uczestniczył w pracach nad nowymi przepisami. Według niego, winnym w całej sprawie jest Microsoft, ponieważ firmy wprowadzające usługi czy produkty w danym kraju powinny dostosować się do obowiązującego w nim prawa.

Minecraft wciąż pozostaje jedną z najpopularniejszych gier na świecie. Produkcja Markusa "Notcha" Perssona ukazała się 18 listopada 2011 roku. Już w 2020 jej sprzedaż przekroczyła 200 mln kopii.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje