Minecraft nadal największą grą na YouTube

​Minecraft ukazał się w pełnej wersji jeszcze w 2011 roku, lecz produkcja - dziś należąca do Microsoftu - nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Najlepiej widać to w corocznym materiale YouTube Rewind, zbierającym trendy z całego roku. Najchętniej oglądaną produkcją był właśnie Minecraft.

Do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, a poniższe statystyki YouTube obejmują okres do końca października, więc mogą jeszcze się zmienić. Trudno jednak spodziewać się, by doszło do jakichś znaczących zmian na szczycie, zwłaszcza biorąc pod uwagę przewagę, jaką ma pierwsza produkcja.

Minecraft "zgarnął" bowiem 100,2 miliarda wyświetleń. Na drugim miejscu jest Fortnite z wynikiem gorszym o... 40 miliardów, na poziomie 60,9 mld wyświetleń. Na trzeciej lokacie uplasowało się równie długowieczne Grand Theft Auto V, z 36,9 mld wyświetleń do końca października 2019.

Reklama

Dalej mamy Garena Free Fire z 29,9 miliardami. Że co? - zapytacie. Mowa o mobilnej strzelance battle royale, która podbiła serca graczy w Brazylii oraz w Azji. Dziesiątkę uzupełnia - już bez liczb - PUBG Mobile, League of Legends, zwykły PUBG, Brawl Stars oraz Mobile Legends: Bang Bang.

Warto dodać, że sporo z tych tytułów wyniki ma nieco "na wyrost", ponieważ do sumy wliczone są także wyświetlenia reklam, które pojawiają się często, gdy oglądamy całkiem inny materiał wideo na YouTube. Mowa głównie o PUBG i innych azjatyckich hitach z gatunku battle royale.

Minecraft przebył długą drogę w tym roku, a twórcy podsumowania zauważają, że grze wydatnie pomógł fakt, że wrócił do niej PewDiePie. W czerwcu opublikował pierwszy wideo z tytułu po wielu latach przerwy, co skłoniło innych twórców do pójścia w jego ślady i poprawiły wyniki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Minecraft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy