Minecraft - doktorant odtworzył w grze całą kulę ziemską

Ryan Hardesty Lewis, doktorant z Cornell Tech w Nowym Jorku, dokonał czegoś niesamowitego. Dzięki jego nowatorskiej technologii można już zwokselizować całą kulę ziemską w świecie Minecrafta. Może to brzmieć dość enigmatycznie, więc zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami poniżej.

W skrócie:

  • Ryan Hardesty Lewis stworzył narzędzie, które zamienia dane z Google Maps w woksele, które można wykorzystać w Minecrafcie.
  • Technologia opiera się na wysokiej rozdzielczości danych fotogrametrycznych, które są przekształcane w kolorowe i teksturowane woksele.
  • Narzędzie ma potencjał edukacyjny i może być używane w geografii, naukach o środowisku oraz urbanistyce.

Ryan Hardesty Lewis opracował narzędzie, które przekształca trójwymiarowe kafelki z Google Maps w woksele, które można następnie oglądać i eksplorować w Minecrafcie. Proces ten nosi nazwę Voxel Earth i polega na przetwarzaniu danych fotogrametrycznych z Google’a na woksele, które następnie mogą być eksportowane do różnych platform, w tym na przykład do Minecrafta. Technologia ta pozwala na wierne odwzorowanie rzeczywistych lokalizacji w grze.

Reklama

Narzędzie Lewisa działa na zasadzie dekompozycji wysokiej rozdzielczości kafelków 3D Google Maps na woksele, które następnie są kolorowane i teksturowane zgodnie z oryginalnymi danymi fotogrametrycznymi. Odwzorowane w ten sposób krajobrazy są rozpoznawalne i nie przypominają jedynie bezbarwnych brył. Kluczowym elementem jest tu algorytm, który przypisuje kolor i właściwości materiałów na podstawie oryginalnych danych.

Najbardziej imponującym elementem tej technologii jest uczący się algorytm, który mapuje woksele na bloki Minecrafta, zachowując kontekst środowiskowy i funkcjonalność w grze. Na przykład wodne woksele oznaczające rzekę są zamieniane na bloki wody w Minecraft, uwzględniając przy tym wysokość i zasięg terenu. W efekcie otrzymujemy wiernie odwzorowane rzeki, jeziora, morza i oceany.

Lewis ma nadzieję, że jego narzędzie znajdzie zastosowanie w edukcji. Przykładowo umożliwi nauczycielom tworzenie dynamicznych lekcji z dziedziny geografii, nauk o środowisku czy urbanistyki. Narzędzie to może także, rzecz jasna, dostarczyć graczom czystej frajdy, pozwalając na eksplorację rzeczywistych lokalizacji w świecie Minecrafta.

Lewis zaprezentuje swoje osiągnięcia na nadchodzącej konferencji SIGGRAPH, poświęconej badaniom nad grafiką komputerową. SIGGRAPH od lat jest miejscem prezentacji innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie grafiki i symulacji komputerowej. Pełny wywiad z Lewisem można przeczytać na stronie SIGGRAPH, a dodatkowe informacje i animacje, prezentujące działanie narzędzia, dostępne są na stronie voxelearth.org. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję na żywo zobaczyć działanie narzędzia i wypróbować wokselizację Ziemi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Minecraft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy