Microsoft zamierza przejmować kolejne studia deweloperskie

​Microsoft kupił już kilka ekip deweloperskich, co pomoże mu stworzeniu jeszcze większej ilości gier dedykowanych rodzinie Xbox. Jak się okazuje, korporacja ze Stanów Zjednoczonych nie rezygnuje z dalszego nabywania producentów gier i ma na oku kilka potencjalnych celów.

Sony, inwestując w gry na wyłączność, wypracowało sobie niemałą przewagę nad Microsoftem, którego Xbox nie ma aż tylu kart przetargowych co konkurent. Widać to w statystykach sprzedaży obu konsol, które pokazują przewagę na tym polu PlayStation 4. Mimo wszystko gigant z Redmond od pewnego czasu inwestuje w studia deweloperskie, żeby wraz z rozpoczęciem nowej generacji być gotowym na rzucenie rękawicy japońskiemu przedsiębiorstwu. Według dostępnej informacji Amerykanie nie rezygnują z dalszego przejmowania różnych ekip odpowiedzialnych za gry.

Reklama

Świadczy o tym ostatni raport fiskalny Microsoftu, w którym wskazano na dalsze inwestycje w zakresie nowych studiów deweloperskich oraz treści. Nie wiemy, kim dokładnie firma jest zainteresowana, aczkolwiek ubiegłoroczne doniesienia wskazywały na chęć nabycia polskiego Bloober Team, z którym Microsoft często współpracował. Szef Xbox, Phil Spencer, mówił w przeszłości o kupnie azjatyckiego studia, aby wzmocnić siłę Xbox Game Studios i uzyskać lepsze wsparcie z rynków azjatyckich. W międzyczasie, raporty wskazywały, że Microsoft jest zainteresowany nabyciem WB Games, ale najnowsze oświadczenie WarnerMedia sugeruje, że tak się nie stanie, a dział gamingowy pozostanie we władaniu WarnerMedia.

Warto wspomnieć, że Microsoft potwierdził premierę Xbox Series X w listopadzie bieżącego roku - tym samym nie ma już obaw o jej przełożenie np. w związku z pandemią koronawirusa, co media sugerowały jakiś czas temu. Nieoficjalne źródła, precyzując datę, wskazują, iż nowy Xbox trafi do sklepów dokładnie 6 listopada. Microsoft praktycznie odsłonił najważniejsze karty dotyczące nadchodzącego sprzętu, pora więc na podobny ruch ze strony Sony.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy