Microsoft szykuje kolejne przejęcia?

​Wygląda na to, że branża gier wideo przechodzi obecnie przez fazę sporej konsolidacji, co podkreślono w ubiegłym roku przejęciem ZeniMax (z Bethesdą) przez Microsoft oraz Codemasters przez EA. Wygląda jednak na to, że to nie koniec zakupów i wkrótce nadejdzie czas na kolejne.

Taki wniosek zaprezentował niedawno dziennikarz Brad Sams z BWWMediaGroup, zazwyczaj świetnie poinformowany zwłaszcza w wewnętrznych działaniach Microsoftu. Ten przyznał w materiale wideo, że wie o kilku planach na kolejne przejęcie, do których dojdzie w przyszłości.

"Słyszałem sporo o rozmowach za zamkniętymi drzwiami, właśnie o przejęciach w branży. Obecnie dzieje się sporo. Trudno jednak powiedzieć, kto przejmie kogo, ale padają duże nazwy, do których zwraca się Microsoft, ale także Amazon, a jest też Google" - ujawnił wspomniany dziennikarz.

Reklama

"Sony jest częścią tych rozmów, ale nie pojawia się tak często, jak Google czy Amazon, o Microsofcie nie wspominając. Mamy też EA - wystarczy spojrzeć na to, co stało się z Codemasters" - dodaje. Ta ostatnia firma była już prawie kupiona przez Take-Two, kiedy Electronic Arts wkroczyło do akcji.

EA zaoferowało lepszą cenę, więc Take-Two wycofało się z prób przejęcia. Wszystko to sprawiło, że w ubiegłym roku na przejęcia w branży gier wydano 22 miliardy dolarów - to najwięcej od 2016 roku. W akcji były też chiński Tencent, Embracer Group, Stillfront oraz Zynga, zajmująca się aplikacjami.

"Wyceny tych firm zajmujących się produkcjami mobilnymi bardzo szybko rosną. Nie chcę powiedzieć, że branża się kondensuje, ale na pewno pojawiają się nowi gracze. Mamy Amazon i Facebooka, którzy potrzebują nowych licencji, a Microsoft buduje Game Pass" - wyjaśnia Sams.

W dyskusjach brakuje PlayStation i Nintendo, ponieważ są to firmy koncentrujące się bardziej na zaangażowanych graczach, podczas gdy Microsoft, Amazon czy Google nie tylko dysponują większymi środkami, ale także mają nieco inne cele - chcą znaleźć nowych graczy dzięki serwerom "w chmurze".

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy