Microsoft planuje przejęcie pięciu deweloperów?

​W sieci pojawiła się plotka mówiąca o tym, że Microsoft planuje przejęcie pięciu studiów deweloperskich podczas konferencji na E3 2021.

W tej chwili wiadomo już, że były to doniesienia nietrafione. Xbox & Bethesda Games Showcase już za nami, a o żadnych nowych przejęciach Microsoft nie wspomniał ani słowem. Jednak pomimo warto o tej plotce wspomnieć, bo coś może być na rzeczy. To, że do ogłoszenia nie doszło już teraz, nie oznacza, że gigant z Redmond nie planuje kolejnych zakupów. Wręcz przeciwnie, można być niemal pewnym, że zamierza przejąć kolejnych deweloperów.

O całej sprawie dowiedzieliśmy się dzięki Jeffowi Grubbowi, prowadzącemu na YouTubie program GamerBeat. Youtuber przeważnie posiada dobre informacje, więc i tym razem można było podejrzewać, że w przekazanych przez niego plotkach jest przynajmniej ziarenko prawdy. Grubb w najnowszym odcinku audycji wspomniał, że trafia do niego coraz więcej doniesień dotyczących kolejnych zakupach Microsoftu.

Reklama

Co więcej, usłyszał, że za kulisami rozmawia się o pozyskaniu takich producentów, jak Avalanche Studios (Just Cause, RAGE, Hohwarts Legacy), Crytek (Far Cry, Crysis), NetherRealm Studios (Mortal Kombat), Rocksteady (trylogia Batman) czy IO Interactive (Hitman).

Grubb zaznaczył, że Microsoft rzekomo jeszcze dwa tygodnie przed E3 2021 nie planował ogłaszania czegokolwiek. To z kolei - w połączeniu z faktem, że do żadnej zapowiedzi nie doszło -może oznaczać, że koncern rzeczywiście planuje przejęcia, ale nie jest póki co pewien, czy chce już teraz o nich informować.

To, że Microsoft chce wzmocnić portfolio deweloperów wchodzących w skład Xbox Game Studios, jest niemal pewne. Już od dłuższego czasu spekuluje się, że spektakularne przejęcie ZeniMax Media (Bethesda Game Studios, Bethesda Softworks, id Software, MachineGames, Arkane, Tango Gameworks, Alpha Dog, Roundhouse Studios, ZeniMax Online Studios) to wcale nie koniec listy zakupów giganta z Redmond.

W efekcie owych przejęć Microsoft wzmacnia swoją pozycję na rynku konsol. Raz, że odbiera coraz większą liczbę gier największemu konkurentowi, czyli Sony (produkcje przejmowanych deweloperów stają się niemal automatycznie exclusive'ami na Xboksy i PC), a dwa, że zwiększa atrakcyjność Xbox Game Pass (wszystkie gry tworzone przez Xbox Game Studios są udostępniane na premierę abonentom usługi).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy