Microsoft nie zrezygnuje z Xbox Live Gold i płatnego multiplayera na konsolach Xbox
Microsoft zaprzeczył jakoby zamierzał przeprowadzić rewolucyjne zmiany w zakresie Xbox Live. Tym samym usługa Xbox Live Gold nie zniknie, identycznie jak płatny multiplayer na konsolach Xbox.
Dotychczasowe przecieki sugerowały rezygnację Microsoftu z płatnego multiplayera na konsolach Xbox i pożegnania się z usługą Xbox Live Gold czego jednym z dowodów miało być skasowanie 12-miesięcznego wariantu abonamentu z oferty. Gigant z Redmond wydał jednak oświadczenie, w którym przyznał, iż nie planuje zmieniać nazwy Xbox Live ani zaprzestać sprzedaży Xbox Live Gold.
Przypomnijmy, że w związku ze zmianami w warunkach świadczenia usług producent zaczął nazywać Xbox Live “Usługą Online Xbox" co tylko zrodziło spekulacje odnośnie zmiany nazwy. Jak przyznał rzecznik firmy przeprowadzona modyfikacja ma na celu odróżnić podstawową wersję usługi od tej płatnej i nie wprowadzono żadnych nowości w kwestii korzystania z tych narzędzi.
Z drugiej strony chociaż przynajmniej w najbliższej przyszłości Xbox Live Gold nie zniknie, oświadczenie Microsoftu nie oznacza, że usługa nie zostanie udostępniona bezpłatnie w pewnym momencie. Microsoft nadal wymaga, aby właściciele Xboksów kupowali subskrypcję Xbox Live Gold jeżeli chcą grać w gry wieloosobowe przez internet.
Podział jest szczególnie trudny w przypadku gier takich jak Halo Infinite dedykowanych dwóm różnym platformom sprzętowym - Xboksowi oraz komputerom z systemem Windows 10, których użytkownicy nie muszą opłacać abonamentu.
Jeżeli więc gigant z Redmond nadal będzie korzystał z płatnego Xbox Live na swoich konsolach to ich właściciele w przeciwieństwie do posiadaczy komputerów nie odpalą za darmo trybu sieciowego w Halo Infinite zaś sytuacja będzie co najmniej niesprawiedliwa.
Widzimy też, iż producent nie komentuje specjalnie plotek na temat darmowych usług Xbox Live, aczkolwiek kto wie być może pod naporem ewentualnej krytyki płatny multiplayer finalnie zniknie z usług Xboksa? W dobie popularności gier free-to-play nie byłaby to całkowicie zła decyzja choć zapewne nieopłacalna z biznesowego punktu widzenia i dlatego mało realna w realizacji.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl