Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Microsoft nie wyda aplikacji xCloud na iOS, bo Apple nie pozwala

​Google Stadia nie działa na systemie operacyjnym iOS, a wczoraj Microsoft potwierdził, że jego usługa strumieniowania - xCloud - także nie pojawi się na tym oprogramowaniu. Stąd taka niechęć do streamingu na platformie Apple? Okazuje się, że problem nie leży po stronie Google czy Microsoftu.

Winne jest Apple. "App Store powstał, by być bezpiecznym i zaufanym miejscem do odkrywania i pobierania aplikacji, a także, by być szansą biznesową dla deweloperów. Zanim zostają opublikowane, wszystkie aplikacje muszą przejść przegląd, by były zgodne z wytycznymi" - tłumaczą twórcy iOS.

Reklama

Tymczasem aplikacje strumieniowania służą do uruchamiania innych gier. Dlatego też choć Google i Microsoft zgłosiliby do przeglądu samo Stadia i xCloud, to już nie robiliby tego w przypadku każdego poszczególnego tytułu dostępnego w ofercie, co jest najwyraźniej niezgodne z regulaminem Apple.

"Nasi klienci cieszą się wspaniałymi aplikacjami i grami od milionów deweloperów, a usługi tego typu absolutnie mogą pojawić się w App Store, o ile są zgodne z tymi samymi wytycznymi, do których dostosować muszą się wszyscy inni twórcy, w tym do zgłaszania gier indywidualnie do przeglądu".

Microsoft niespodziewanie przerwał wczoraj test xCloud na iOS i wiemy już, dlaczego. Firma nadal zapewnia, że chciałaby udostępnić swoją usługę strumieniowania "na wszystkich urządzeniach", ale - jak na razie - Apple wydaje się obstawiać na swoim, więc takie posunięcie jest mało prawdopodobne.

Microsoft nie pozostał dłużny. "Apple wyróżnia się jako jedyna platforma uniemożliwiająca swoim użytkownikom dostęp do usług subskrypcji, takich jak Xbox Game Pass. Stale też traktuje gry inaczej, stosując mniej wymagające zasady dla pozostałych aplikacji, nawet interaktywnych" - odparł gigant.

"Wszystkie gry dostępne na Xbox Game Pass są oceniane przez odpowiednie organizacje, takie jak ESRB lub regionalne odpowiedniki. Wierzymy, że konsumenci powinni być w centrum wrażeń, a gracze mówią nam, że chcą grać, łączyć się i dzielić bez względu na to, gdzie są. Zgadzamy się z tym".

Dowiedz się więcej na temat: Microsoft

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje