Microsoft: DirectX 12 nie poprawi wydajności Xbox One
DirectX 12 został zapowiedziany jakiś czas temu. Czekają na niego zarówno gracze pecetowi, jak i konsolowi, bowiem według wstępnych informacji, biblioteki te mają również wspomóc Xbox One. Okazuje się jednak, że wzrost wydajności konsoli nie będzie zbyt drastyczny.
Phil Spencer z Microsoftu w jednym z wywiadów odpowiedział na nurtujące nas pytanie - czy DirectX 12 poprawi wydajność Xbox One?
"Już wcześniej pytano mnie o tę kwestię. Będę z wami szczery - DirectX 12 nie sprawi, że konsola otrzyma nowy procesor, kartę graficzną czy pamięć. Biblioteki pomogą jednak łatwiej osiągnąć pewne efekty, w których Xbox One jest naprawdę dobry. Z pewnością zauważycie usprawnienia w grach, które wykorzystają możliwości DirectX 12" - przyznaje Spencer.
DirectX 12 w największych skrócie pozwoli deweloperom na niskopoziomowy dostęp do sprzętu, co zaowocuje większą wydajnością w grach. Niektóre z możliwości bibliotek konsola Xbox One oferuje już teraz, dlatego też nie można się spodziewać zbyt dużej poprawy czy też skoku graficznego w konsolowych tytułach.
Podobna technologia już teraz znajduje się na rynku. AMD Mantle obsługuje jednak wyłącznie karty graficzne tej firmy i jest kompatybilne z komputerami PC. DirectX 12 będzie niejako odpowiedzią ze strony Microsoftu.