Microsoft 365 podnosi ceny po raz pierwszy od 12 lat! Czy to się opłaca?

Oparty o sztuczną inteligencję asystent Microsoftu, czyli Copilot pojawi się w ramach usługi Microsoft 365 w wariantach Personal i Home. Ale nie za darmo - cena tych usług wzrośnie o 3 dolary miesięcznie.

Microsoft ogłosił, że podnosi ceny za swoje subskrypcje usług Microsoft 365 w wariantach Personal i Home. Będzie to pierwsza taka podwyżka od 12 lat. I chyba nie będzie dla nikogo specjalnym zaskoczeniem, że w ślad za podwyżką idzie pojawienie się usługi Copilot w obu wariantach - użytkownicy będą więc mogli skorzystać z Copilota w aplikacjach zebranych w ramach Microsoft 365 bez konieczności posiadania osobnej subskrypcji Copilot Pro.

Reklama

Firma mówi, że cena obu wariantów wzrośnie o 3 dolary w Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że za wariant Personal trzeba tam będzie zapłacić 9,99 dolara i 12,99 dolara za wariant Home. Firma twierdzi, że podwyżka nie ma bezpośredniego związku z Copilotem, ale jedyne zmiany w obu usługach to właśnie dodanie Copilota oraz Microsoft Designera.

Jeśli nie chcecie korzystać z “asystenta" w ramach usługi 365, firma uruchamia “klasyczny" poziom subskrypcji, który dostępny będzie przez ograniczony czas i pozwoli na korzystanie z wariantów Home i Personal bez Copilota. Jednak, jak napisałem, będzie to usługa dostępna tylko przez jakiś czas, więc prędzej czy później i tak czeka Was przesiadka na wyższy poziom, czy zamierzacie korzystać z AI, czy też nie.

Co ciekawe, pomimo wzrostu ceny, Microsoft pozwoli na korzystanie z Copilota tylko w pewnym ograniczonym zakresie. “Limity" zostaną określone liczbą “kredytów" do wykorzystania w ciągu miesiąca. Zostaną one automatycznie dodane do konta Microsoft, a jeśli będziecie chcieli mieć nielimitowany dostęp do nowej usługi to i tak będziecie musieli wykupić Copilot Pro - co oznacza dodatkowe 20 dolarów miesięcznie. Na ten moment nie wiadomo ile dokładnie kredytów zostanie doliczonych do kont użytkowników w ramach standardowych cen.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Przejdź na