MGS3: Snake Eater na 3DS-a dopiero w przyszłym roku

Metal Gear Solid w wersji na przenośnej konsoli Nintendo miał się ukazać jeszcze w tym roku. Okazuje się, że była to data premiery w Japonii.

W Europie gra pojawi się zatem dopiero w 2012 roku i tutaj Konami nie podaje niestety dokładnej daty premiery. Jednak za produkcją Metal Gear Solid 3: Snake Eater 3D na 3DS-a kryje się kilka ciekawostek.

Przede wszystkim będzie to pierwsza gra na tej konsolce, która zostanie zapisana na kartridżu o pojemności 4GB. Do produkcji pozostałych używa się standardowego - 2GB. Zwiększenie pojemności związane jest między innymi z tym, że Snake Eater 3D to konwersja z PS2, a na konsoli Sony gra była zapisana na DVD (pojemność 4,7GB).

"Na początku Nintendo ogłosiło kartridże o pojemności 2GB, ale my jednak wychodzimy w tym przypadku z formatu DVD" - mówi Yoshikazu Matsuhana ze studia Kojima Productions w rozmowie z dziennikarzami portalu Eurogamer.

Reklama

"Nawet przed podniesieniem rozdzielczości, gra w wersji na PS2 zajęła prawie całą płytę DVD. W związku z tym nie mogliśmy tego znacząco zmniejszyć. Na początku produkcji związanej z 3DS-em rozmawialiśmy z Nintendo i powiedzieliśmy im, że mamy taki właśnie problem i czy jest jakieś rozwiązanie, które może nam pomóc" - zdradza szczegóły procesu produkcji Yoshikazu Matsuhana.

Nintendo okazało się w tym przypadku bardzo wyrozumiałe. "Na szczęście, Nintendo powiedziało nam, że 2GB to nie jest twardy limit i w związku z tym możemy zwiększyć pojemność. Zapytaliśmy, czy możemy być pierwsi, a oni się zgodzili" - dodaje na koniec producent.

Po raz pierwszy trzecia cześć Metal Gear Solid ukazała się na PS2 w 2004 toku. Wersja na 3DS przedstawi więc tę samą historię co siedem lat temu, jednak dodatkowo całość będzie wykorzystywać efekt stereoskopowego 3D bez użycia okularów.

W Snake Eater gracz będzie mógł wziąć udział w konflikcie wojskowym w latach 60. i wcielić się w postać Big Bossa.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama